Danskerne om nethandel: Disse fem ting finder vi os IKKE i

Leveringen skal være i orden og varerne på lageret, når vi handler på nettet

Netbutikker skal anstrenge sig mindst lige så meget som en fysisk butik for at få vores tillid. Foto: Tobias Nørgaard Pedersen/Polfoto
Netbutikker skal anstrenge sig mindst lige så meget som en fysisk butik for at få vores tillid. Foto: Tobias Nørgaard Pedersen/Polfoto

Digital handel gør det meget nemt at klage. Og danskerne er verdensmestre i den disciplin, hvis netbutikkerne forsøger at løbe om hjørner med os.

Det afslører en analyse, som Trustpilot har lavet.

I analysen har sitet kigget på flere end 40.000 anmeldelser, der endte med blot en enkelt stjerne.

Herunder kan du se, hvilke fem ting der i den grad får os op i det røde felt:

1. Dårlig kundeservice
Bare fordi man er en netforretning, skal du stadig behandle kunderne, som hvis de stod i en fysisk butik. Gør forretningen ikke det, venter der en dårlig vurdering.

Det opleves som meget dårlig service, hvis butikken ikke nemt kan kontaktes, eller det tager alt for lang tid at få svar på en henvendelse.

2. Ventetid på levering
Langsom eller aldrig kommet frem.

Disse to scenarier er et 'no go' - særligt for en onlineforretning. For hvad skal man bruge butikken til, hvis den ikke kan levere? Så kan du jo lige så godt gå ned i en anden forretning og hente tingene selv.

Se også: Tæt på katastrofe: Mirakel redder fly fra sammenstød med drone

Se også: Test af Googles supertelefon: Android er blevet voksen

3. Tag nu de varer retur
Det er ikke et krav, men bestemt en ret mange danskere forlanger, hvis de skal handle på nettet.

Både når det gælder returnering af varer eller at få pengene retur.

4. Tomme lagre = ingen kunder
Lad være med at narre os med info om, at vi kan købe en vare, der så efterfølgende viser sig slet ikke at være på lager.

Netbutikken skal være ærlig - står der, at en ting er på lager, så er varen også på lager.

5. Jeg betaler når det kommer
Det er ikke vores problem, at der går tre uger, før varen er parat.

Derfor vil vi heller ikke finde os  i, at pengene forsvinder fra kreditkortet, før varen faktisk er på vej.

Se også: Uhyggelig overvågning: Android-telefoner sender dit privatliv til Kina

48 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere