Koks i dataforbindelsen hos Telia: Kan hverken gå på 3G eller 4G

Nyere iPhones giver netværksproblemer for udvalgte kunder hos Telia - firmaet kan dog ikke sige, hvornår problemet bliver løst

Udvalgte Telia-kunder med nyere iPhones er i disse uger ramt af et netværksproblem. Foto: Stine Bidstrup
Udvalgte Telia-kunder med nyere iPhones er i disse uger ramt af et netværksproblem. Foto: Stine Bidstrup

SENESTE: Nu forklarer Telia, hvad der er gået galt

TIP OS: Oplever du det samme problem? Fortæl din historie og skriv gerne hvor i landet du bor til tech@eb.dk

Adskillige Telia-kunder i flere dele af landet - blandt andet på Lolland og Sydsjælland - klager i disse uger over deres mobile dataforbindelse.

Et tjek af firmaets Facebook-profil afslører således adskillige kunder, der har store problemer med at komme på både 3G og 4G med deres telefoner. På Telias hjemmeside med driftsstatus er enkelte byer og mindre områder markeret som steder med dataproblemer, nemlig Skælskør, Ærø og Løgstør.

Konsekvensen er, at de ikke får en ordentligt dataforbindelse og må ty til wi-fi i stedet, hvis det er muligt:

'Telias kundeservice på FB kommer med samme dumme svar til alle - nulstil - skift simkort - indlever tlf til rep.'

'Det er helt klart deres netværk som er nede og ikke telefonerne som fejler noget. Tror de forsøger af mørklægge problemerne,' skriver en af de ramte til Ekstra Bladet.

Se også: Telia: Derfor svigter vores netværk

Ingen tidshorisont på en løsning
I flere af de svar, som Telias support giver kunderne, erkender firmaet, at man har et problem med nyere iPhones. Ifølge Ekstra Bladets oplysning er det iPhone 8, 8 Plus og X, der pludselig har fået problemer med at 'snakke' med Telias netværk.

I svarene kan man som nævnt også se, at Telia foreslår alt fra at prøve at genstarte telefonen, bestille et nyt sim-kort eller at komme forbi en af Telias forretninger.

Der er dog intet bud på, hvornår det grundlæggende problem er løst:

'Vi har desværre ikke har nogen tidshorisont, men håber på at det virker igen hurtigst muligt,' skriver kundeservice til kunderne.

SENESTE: Nu forklarer Telia, hvad der er gået galt

TIP OS: Oplever du det samme problem? Fortæl din historie og skriv gerne hvor i landet du bor til tech@eb.dk

Se også: Mobilt mareridt: Telefon sendte private billeder til kæresten

11 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere