Vrede tv-kunder: Vores digitale boks fra YouSee virker ikke

Kunder kan ikke aktivere deres nye digitale tv-bokse fra YouSee - problemet er, at boksene ikke bliver registeret ordentligt i kabel-tv-firmaets IT-systemer

Hør mere her

Der er gået koks i aktiveringen af de nye digitale tv-bokse hos YouSee, der lancerede dem mandag i denne uge.

Flere kunder raser derfor nu på firmaets Facebook-side, ligesom Ekstra Bladet er blevet kontaktet af læsere, der har samme problem:

'Rigtig mange kunder, der har fået den nye boks - ifølge YouSee's kunderservice næsten alle - oplever, at boksen ikke virker,' skriver en læser til Ekstra Bladet.

'Efter at den har installeret en opdatering, så kan boksen ikke logge på.'


Her er den første vurdering af boksen, netop som den kom frem. (Video: Ekstra Bladet TV)

Raser ud på Facebook
Ekstra Bladet har oplevet samme fejl på den boks, vi fik udleveret af YouSee.

Problemet er ifølge en fejlmeddelelse på skærmen - 'Serialnumber not found' - at boksene ikke bliver registreret ordentligt hos kabel-tv-firmaet. Og de derfor ikke kan blive aktiveret og bruges:

'Ok YouSee! Nu skal der snart ske noget, det kan sgu ikke være rigtigt, jeg var nede og få fat i en af jeres nye bokse i går ca. kl. 11. I TDC butikken i Rødovre,' skriver Morten på YouSee's Facebook-side.

'Jeg får den der fejl med at den ikke kan se mit serienummer, jeg har snakket med jer flere gange og der sker bare ikke noget. Jeppe inde fra jer af, skrev i går, at det gerne skulle være oppe at køre i dag. Men jeg få stadig den fejl.'

Teknologi - 14. apr. 2016 - kl. 20:35 Ny tv-boks fra YouSee: Her er 10 ting du skal vide

Også Frank oplever problemet og har svært ved at få et svar ud af YouSee:

'Er der ikke en medarbejder i Yousee der kan fortælle hvornår den nye boks kommer til at virke??'

'Vi har ringet 6 gange og været i butikken 3 gange, uden at nogen har løst problemet.'

Se også: Nyt fupnummer på MobilePay: Tryk her - og få pengene tilbage

YouSee: Færre end 200 er ramt
Hos YouSee bekræfter direktør Jacob Mortensen, at der har været problemer med aktiveringen af de første bokse:

- Det kan vi kun beklage dybt.

- 175 kunder har været berørt af fejlen, men den skulle være løst nu, siger tv-direktøren til Ekstra Bladet.

YouSee var hen over weekenden igennem en meget stor omlægning af deres IT-systemer. Og den kan have været en medvirkende årsag til problemerne med tv-boksen:

- Hvis kunder fortsat har problemer, så kan de ringe til vores kundeservice på 70704040 og få hjælp, lover Jacob Mortensen.

Ny digital boks fra YouSee skal gøre det nemmere at opbygge præcis den tv-pakke, du har lyst til at se. (Foto: Jens Dresling) Teknologi - 14. apr. 2016 - kl. 08:43 YouSee klar med ny tv-boks i dag: Kan den få dig til at blive?

Bokse aktiveres ude hos kunden
TV-boksen er i øvrigt ikke aktiveret, selv når man henter den i en butik.

Det sker først, når den sluttes til hos kunden og i nogle tilfælde nogle dage senere, hvilket fremgår af den ordrebekræftelse, som kunden modtager:

- Vi vil gerne have kontrol med udrulningen af de nye bokse.

- Det er forklaringen på, at aktiveringen sker løbende, oplyser Jacob Mortensen til Ekstra Bladet.

Skærm

Hent flere
Hent flere