Yousee gav kunderne en gave: Så meget hader de den

Kunder fik filmpakke som kompensation efter nytårets massive nedbrud - bøvl med at komme til at se filmene driver nu Yousee-kunder til vanvid

Yousee får hård kritik på sin Facebook-side - men flertallet får også som her et svar. Skærmdump: Facebook
Yousee får hård kritik på sin Facebook-side - men flertallet får også som her et svar. Skærmdump: Facebook

Vi har derfor sammensat en filmpakke til vores tv-kunder, som vi håber, at I vil få glæde af fra på lørdag d. 7/1 og måneden ud.

Med disse ord i et Facebook-opslag forsøgte Yousee forleden at gøre sine mange kunder en smule mildere stemt, efter tv-signalet forsvandt hen over nytåret. Og så lige midt i Dronningens nytårstale.

Se også: Yousee-plaster er ren snyd: 'Gaven' er gratis i forvejen

Kompensationen efter nedbruddet er adgang til tv-kanalen Viasat Film Premiere i knap en måned og leje af fem film, som Yousee har udvalgt.

Derudover får kunderne adgang til over 250 film fra Viasat.

Både de lejede film og filmkataloget fra Viasat skal streames via en tv-boks, en mobiltelefon, tablet eller en computer. Derimod kan Viasat Film Premiere ses på alle fjernsyn, hvis ellers det er indstillet til den rigtige kanal.

Artiklen fortsætter under billederne...

Bøvlet fra nytårsaften er tilsyneladende ikke forbi hos Yousee, hvor kunder nu klager over, at filmpakken - de fik i kompensation - er for svær at bruge. Foto: Ernst van Norde
Bøvlet fra nytårsaften er tilsyneladende ikke forbi hos Yousee, hvor kunder nu klager over, at filmpakken - de fik i kompensation - er for svær at bruge. Foto: Ernst van Norde
 

Direktør: Vi får mange henvendelser
Problemet er, at 'gaven' har givet tekniske udfordringer for flere kunder.

Facebook-opslaget om kompensationen hos Yousee har i dag tusindvis af kommentarer, hvor mange handler om, at filmpakken er ubrugelig eller for bøvlet at bruge:

- Vi får mange henvendelser på det her. Og det er mange typer af spørgsmål, som vi har meget travlt med at håndtere på vores Facebook, eller når folk kontakter vores kundeservice, siger Jacob Mortensen, direktør for YouSee tv, til Ekstra Bladet.

- Derfor har vi også sat ekstra folk på telefonerne og ved tasterne på vores sociale medier.

Skærmdump: Facebook
Skærmdump: Facebook

- Hvad er det for nogle problemer, kunderne har med jeres kompensation?

- For nogle er det første gang, at de skal logge ind på vores tv- og filmapp. Her gælder det om at få hjulpet dem med at få oprettet et login.

- Andre har oplevelsen af, at den her kompensation alene gælder dem, som har en tv-boks eller en app på deres computer, mobiltelefon og tablet.

- Hvorfor sker det?

- Der har vi ikke fået kommunikeret tydeligt nok, at der faktisk følger en hel flow tv-kanal med, hvor du hverken skal bruge en boks eller en app.

- På fjernsynet ligger kanalen nemlig allerede klar, hvis bare man finder den rigtige kanal.

Skærmdump: Facebook
Skærmdump: Facebook

Se også: Mistænkt for Yousee-angrebet nægter sig skyldig

Teknisk kritik
Men selv når brugerne endelig får det til at virke, fortæller flere på Yousee's Facebook-væg, at streamingen af filmene er pixeleret eller afbrydes helt.

Ifølge Jacob Mortensen ligger problemet ikke i Yousee's systemer:

- Vi har ikke oplevet nogle generelle problemer med at streaming ud, men det er klart, at der er nogen, som lokalt kan opleve et problem, når de første gang skal i gang med at streame.

- Er det kommet bag på jer, at så mange har de her problemer?

- Nej, det er helt forventeligt, at når vi kommunikerer ud til samtlige tv-kunder hos Yousee, er det klart, at nogen ender med at sidde tilbage med både spørgsmål og tvivl, som det kan være svært at give alle et klart svar på.

Skærmdump: Facebook
Skærmdump: Facebook

Yousee: Vi kan se, I er forvirrede

Yousee har lagt denne 'manual' ud på Facebook til de mange kunder, der ikke kan finde hoved eller hale i 'gaven' efter nytårets nedbrud:

Vi kan se, at der er mange der er i tvivl om hvordan de kan få glæde af dette, hvis de nu ikke har den ene form for enhed, eller den anden - filmene kan dog ses på rigtig mange måder! 

Hvis du ønsker at se dem direkte via dit tv, uden en boks, kan du se hvordan, her: 

https://kundeservice.yousee.dk/.../din-filmpakke/tv...

Hvis du har en tv boks, skal du kigge med, her: 

https://kundeservice.yousee.dk/.../din-filmpakke/tv...

Hvis du ønsker at streame en film i sengen via din computer, så kig, her: 

https://kundeservice.yousee.dk/.../din-filmpakke/pc...

Til sidst via dine mobile enheder på farten, læs hvordan, her: 

https://kundeservice.yousee.dk/.../din-filmpakke/mobil...

Vi håber det skaber en smule mere overblik, og giver et indsigt i at alle kan få glæde af dette - også hvis man ikke bruger internettet :) 

YouSee

Se også: Kunder raser over Yousee-nedbrud

 

Tip om Tech? Mail til tech@eb.dk

307 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere