Fastfood-gigant lancerer kult-burger i Danmark: De første 600 er gratis

KFC Danmark på vej med den legendariske Double Down. De første 600 er gratis

Double Down lanceres i Danmark 19. januar. Knap syv år efter den havde premiere i USA. PR foto
Double Down lanceres i Danmark 19. januar. Knap syv år efter den havde premiere i USA. PR foto

Da KFC i USA løftede sløret for sin Double Down-burger 1. april 2010 var det ikke kun datoen, der fik folk til at tro, at det var en joke. Også burgerens sammensætning fik folk til at trække på smilebåndet.

I stedet for en bolle var fyldet nemlig omkranset af to stykker kylling, men den alternative sammensætning blev en dundrende succes.

Fra premieredagen 12. april og knap to måneder frem omsatte burgeren for 50 millioner dollar i USA. Double Down blev kult på Youtube og endte sandelig også i talkshowet The Colbert Report. I Canada blev burgeren den bedst sælgende KFC-nyhed nogensinde, og i Australien krævede over 500.000 Facebook-brugere Double Down tilbage på menukortet i 2012. Og KFC i Sydkorea oplevede en samlet omsætningsfremgang på 20 procent. Alt sammen ifølge Wikipedia.

Og nu knap syv år efter premieren er det så blevet danskernes tur til at sætte tænderne i burgeren.

Double Down lanceres torsdag 19. Januar klokken 11 og de første 100 kunder i kædens i alt seks restauranter kan prøve den gratis, oplyser KFC i en pressemeddelelse.

I Danmark vil kyllingestykkerne omkranse Monterey Jack Cheece, bacon og den 'hemmelige' Double Down-sauce.

56 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere