Forbrugerombudsmand: Skudsikker ordning

– Jeg er glad for, at vi opnåede enighed ved forhandlingsbordet, men det betyder ikke, at jeg ikke holder øje med, om reglerne bliver efterlevet, forklarer forbrugerombudsmand Henrik Øe.

Og for det tilfælde, at nogen reklameomdelere ikke skulle respektere et ’nej tak’, har han fået oprettet en ganske let klagemulighed.

– Forbrugerne skal ikke selv ud og undersøge, hvem der er afsender af reklamen. De skal ganske enkelt blot klage til en af de store distributører, der så undersøger, hvor reklamen kommer fra. Og senest en uge efter skal man have svar på sin klage, lyder det fra Henrik Øe.

– Gælder de nye regler også for pizzeriaer og Jehovas Vidner, som propper min postkasse til randen i øjeblikket?

– Pizzeriaer må ikke dele reklamer ud til dem, der har ’nej tak’ på postkassen, og med hensyn til Jehovas Vidner er det et spørgsmål, om de forsøger at få penge af dig. Er der et kommercielt budskab i deres brochurer, går den heller ikke, fastslår Henrik Øe.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere