Bred politisk opbakning

Lige dele ros og glæde er, hvad Ekstra Bladet møder på Christiansborg onsdag formiddag, da vi er ude at hente kommentarer til den nye reklameaftale.

– Flot, I satte dagsordenen, men at det virkelig skal være nødvendig med så meget mediebevågenhed, før visse virksomheder opfører sig ordentligt – ja, det synes jeg er ærgerligt, lyder det fra Venstres forbrugerordfører, Tina Nedergaard.

– Hvad havde I gjort, hvis ikke Forbrugerombudsmanden havde fået indgået denne aftale?

– Så havde vi selvfølgelig lovgivet. Men det undrer mig, at de virksomheder ikke har mere selvjustits, så vi er nødt til det her. Og jeg vil vædde med, at ingen partier i Folketinget ville have stemt imod sådan en lov, slår Tina Nedergaard fast.

Stor glæde
Glæden var også stor hos SF. Postordfører Jesper Petersen udtrykte det således:

– Det er skønt. Og på tide. Vi er dog ærgerlige over, at der skal gå så længe, før det træder i kraft, men bedre sent end aldrig.

– Vi vil holde nøje øje med, om det faktisk bliver overholdt. Og jeres læsere er mere end velkomne til at henvende sig til mig personligt, hvis de her nye regler ikke bliver overholdt, tilbyder Jesper Petersen.
0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere