DI: Krisen giver mere e-handel

Krisen gør danskerne mere prisbevidste og vil betyde mere e-handel, vurderer DI Handel. Webløse forretninger risikerer at blive tabere

Det koster kunder i biksen, hvis forretningerne ikke fører sig frem i cyberspace. (Foto: colourbox)
Det koster kunder i biksen, hvis forretningerne ikke fører sig frem i cyberspace. (Foto: colourbox)

Kom på nettet eller tab.

Sådan lyder meldingen fra DI Handel til de forretninger inden for detailhandlen, der endnu ikke er på nettet. For her vil kampen om kunderne i stigende grad flytte hen.

Den økonomiske krise forstærker udviklingen, fordi kunderne bliver mere prisbevidste - og nettet er vejen til netop overblik over vareudbud og priser.

Et vigtigt parameter
Trods en mindre tilbagegang i e-handlen i 3. kvartal er tøjsalget steget på nettet, og det er ifølge branchedirektør Lars William Wesch, DI Handel, et klart tegn på, at nettet er blevet konkurrenceparameter og på sigt et overlevelsesparameter for mange handelsvirksomheder.

Alt for mange virksomheder inden for detailbranchen tøver med e-salg, og det kan koste konkurrenceevne og dermed kunder, understreger han.

- E-handlen og markedsføring på nettet bliver afgørende, når fremtidens vindere og tabere inden for detailhandlen skal findes.

De fysiske forretninger, der ikke lægger en langsigtet e-handelsstrategi, risikerer simpelthen at blive sejlet agterud, lyder meldingen fra Lars William Wesch.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere