Mobilkunder mere utilfredse

De store mobiludbydere har flere utilfredse kunder. Derimod vokser tilfredsheden med lavprisselskabet Telmore, viser undersøgelse fra Handelshøjskolen i Århus

De private kunder hos landets tre største mobilselskaber - TDC Mobil, Telia og Sonofon - er blevet mere utilfredse med deres udbyder. Især TDC Mobil er dykket i kundetilfredshed i løbet af det seneste år, men det fjerdestørste udbyder på mobilmarkedet, lavprisselskabet Telmore, der ejes af TDC, scorer højt på tilfredshedsskalaen, viser en ny undersøgelse.

Tendensen på telemarkedet er, at flere og flere danskere vælger deres fastnettelefon fra og nøjes med mobiltelefonen.

- Fastnetmarkedet er under afvikling. Derfor kan det undre, at de store selskaber ikke fokuserer mere på at gøre deres mobilkunder tilfredse. Hvis selskabernes strategi er at få flere til at skifte fastnet ud med mobil, så skulle de nok overveje at gøre lidt mere for at tilfredsstille kunderne, siger professor Jacob Eskildsen, Institut for Marketing og Statistik på Handelshøjskolen, Aarhus Universitet.

Handelshøjskolen har gennemført undersøgelsen af kundetilfredsheden inden for mobiltelefoni, fastnettelefoni og internet for Dansk Kundeindex.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere