Tv: DR-værter forærer supermarked væk

DR3-værter tester grænserne for Coops medlemsfordele

Klip fra DR3's 'Hyklerriget'.

'Coop er din butikt ...', lyder det i beskrivelsen af et Coop-medlemskab på firmaets hjemmeside, men hvilke fordele giver det egentlig at være medlem af en kundeklub?

De to DR3-værter Kristoffer Eriksen og Jesper Juhl tager udsagnet om 'din butik' meget bogstaveligt i klippet over artiklen, som stammer fra den nye satireserie 'Hyklerriget', der har premiere på DR3 i aften. De to værter, som også er kendt fra 'Absurdistan' på DR3, er nemlig taget i Kvickly, hvor de med et Coop-medlemskort i hånden ter sig, som om de ejer forretningen.

Se hvordan 'Hyklerriget' sætter Kvickly på den anden ende i klippet over artiklen

Se også: TV: Hvad? Steroider i en tilbudsavis!

I den nye serie sætter de to værter fokus på hykleriet her til lands, som ifølge dem har grebet om sig. 

- Vores udgangspunkt for programmerne er, at ingen gør noget ved hykleriet. Dem der burde skride ind, vender ryggen til, er faldet i søvn eller er gået hjem. Det er ikke, fordi vi selv er bedre end andre, men nogen skal jo tage kampen op. Med stædighed, dumdristighed og vores sædvanlige mangel på situationsfornemmelse vil vi kaste et klart lys på alle dem, der ikke opfører sig ordentligt. Vi håber, det kan få dem til at erkende deres ansvar og opføre sig bare en lille smule bedre, fortæller Kristoffer Eriksen og Jesper Juhl til DR.

Kundeklubber for hvis skyld?
I det første afsnit handler det om de mange forskellige kundeklubber, som findes i Danmark. Mange store virksomheder tilbyder loyalitetsprogrammer til kunderne, som bliver solgt på alle de fordele, et medlemskab medfører. Det drejer sig typisk om rabatter og bonusordninger, man som medlem kan blive en del af. Flot lyder det, men eksisterer kundeklubberne i virkeligheden for kundernes eller butikkernes skyld?

I aften kigger Kristoffer og Jesper nærmere på, om det overhovedet kan betale sig at være medlem af en kundeklub, eller om det blot får os til at bruge endnu flere penge på varer, som vi reelt ikke har brug for. For er kundeklubber ikke bare endnu et værktøj i virksomhedernes bestræbelser på at indhente informationer om kunderne, for derefter at bruge det til målrettet markedsføring?

I første afsnit er det ikke kun Coop, der står for skud. Baressos og IKEA's medlemsfordele bliver nemlig også gået efter i sømmene.

Første afsnit af 'Hyklerriget' sendes i aften klokken 22 på DR3.

 

0 kommentarer
Vis kommentarer