Blockbuster-fejl flår folk for penge - nu går kunder amok på Facebook

Midt i feriedagene gik Blockbusters systemer ned, da mange ville leje film. Dermed blev der trukket penge fra folks betalingskort, uden at de fik nogen film at se. Nu beklager Blockbuster

- For dem, der har været berørt, er det smadderærgerligt, at de skulle have brugt en aften på at se film og i stedet skulle de bakse med teknikken, siger Povl Damstedt Rasmussen, kommunikationsrådgiver i TDC, der ejer Blockbuster. (Foto: Toby Talbot/AP)
- For dem, der har været berørt, er det smadderærgerligt, at de skulle have brugt en aften på at se film og i stedet skulle de bakse med teknikken, siger Povl Damstedt Rasmussen, kommunikationsrådgiver i TDC, der ejer Blockbuster. (Foto: Toby Talbot/AP)

Man sætter sig til rette i sofaen, og efter lange overvejelser er det besluttet, hvilken film der skal køre på skærmen om lidt. Men da der trykkes 'OK', sker ingenting, udover at der bliver trukket penge fra kontoen og skærmen går sort.

I går aftes gik der nemlig kage i streamingtjenesten Blockbusters systemer, således at der blev trukket penge fra folks betalingskort, uden at de fik film på skærmen.

Derfor er hundredvis af vrede kunder gået til tasterne i går og i dag for at meddele Blockbuster, at de altså ikke fik noget for pengene, da de forsøgte enten at købe eller leje film via Blockbuster i går aftes mellem 20 og 23.

Mange har således påpeget på Facebook, at der er 'reserveret' og trukket op mod tusinde af kroner fra deres konto, uden at de har fået filmen, de har købt eller lejet.

Blockbuster reserverer 2.000
En af dem, det virkelig gik ud over er 26-årige Camilla Hendriksen fra Nykøbing Falster, der har fået reserveret 2.000 kroner fra sit betalingskort.

- Det var meningen, at vi rigtigt skulle hygge med mine svigerforældre, der var taget hele vejen herned, men det dræbte hyggen, og vi måtte gå i seng i stedet, siger Camilla Hendriksen.

Camilla Hendriksen havde nemlig forsøgt at se spillefilmen Klovn Forever for 99 kroner, men efter at have indtastet sine personlige bankoplysninger og trykket 'OK', sagde tjestesten, at der var 'opstået fejl'.

- Derfor forsøger vi igen, siger Camilla Hendriksen.

Og hun prøver igen og igen og igen og igen. Camilla Hendriksen forsøger 20 gange at få adgang til filmen, men der opstår fejl hver gang.

Danmarks dyreste Klovn
Da Camilla Hendriksen så ser på sin netbank senere på aftenen, får hun et chok.

Blockbuster har reserveret 2.000 kroner - tilsvarende 20 stk. Klovn Forever.

- Nu står man her med 2 børn og er på S.U. Det er rart at vide, om pengene bliver trukket fra min konto eller ej, siger Camilla Hendriksen.

- 2000 kroner er mange penge, og vi har ikke engang fået vores produkt, siger hun og håber, at reservationen af de 2.000 kroner bliver ophævet snart.

Radiotavshed i Blockbusters mikrofoner
Blockbuster har ikke sendt en overordnet meddelelse ud til de forvirrede kunder. I stedet for man på Facebook kommenteret nogle kunders opslag om sagen.

Det er frustrerende, synes Camilla Hendriksen.

- Jeg synes, at de har håndteret det helt forkert. I stedet kunne det lave ét opslag, der gjaldt for alle, siger Camilla Hendriksen.

- Man sidder her og ved ikke noget som helst, siger hun.

1 af 2 - Nu står man her med 2 børn og er på S.U. Det er ikke rart ikke at vide, om pengene bliver trukket fra min konto, siger Camilla Hendriksen, der har fået 'reserveret' 2.000 kroner på sin konto uden af få noget for dem. (Foto: Camilla Hendriksen).
2 af 2 - For dem, der har været berørt, er det smadderærgerligt, at de skulle have brugt en aften på at se film og i stedet skulle de bakse med teknikken, siger Povl Damstedt Rasmussen, kommunikationsrådgiver i TDC, der ejer Blockbuster. (Foto: Toby Talbot/AP)
kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:David Attardo
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen