Coca-Cola går nye veje: Laver homo-venlig reklame

Den nye reklamevideo hyldes blandt andet for at være inkluderende. Se den herunder

Se Coca-Colas 'vink med en vognstang' om selskabets holdning til mangfoldighed og inklusion her.

Coca-Cola er kendt for at have et gigantisk marketingsbudget, og nogle af de mange reklamekroner er nu blevet brugt på at lave en nytænkende reklamevideo, der fra flere sider er blevet hyldet for at vise mangfoldighed og fremme inklusion. Det skriver Daily Mail.

Se også: Coca-Cola sælger færre læskedrikke

I reklamevideoen ses en bror og en søster kæmpe om en lækker poolrensers opmærksomhed, da de begge to har fået den samme ide, nemlig at tilbyde ham en iskold Coca-Cola.

- Aldrig før har søskendestridigheder set så inkluderende ud, lyder det ifølge Daily Mail fra LGBT-tidsskriftet Out Magazine.

Se også: TV: Vrede homoer hælder cola ud på Times Square

Reklamen skal ses som et 'vink med en vognstang' om Coca-Colas holdning til mangfoldighed og inklusion, udtaler læskedrik-gigantens vicepræsident for Global Active Lifestyle Rodolfo Echeverria til Marketing Week, der ifølge Daily Mail giver reklamevideoen pæne ord med på vejen.

Se den nytænkende sodavandsreklame over artiklen.

I 2016 bragte Nike den første reklame med en transkønnet atlet i form af denne video med amerikanske Chris Mosier.

Sport på vrangen - 18. aug. 2016 - kl. 07:18 Se den historiske video: Sportsgigant bruger transkønnet atlet i reklame

 

69 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere