Dealsite genopstod efter konkurs: Nu raser nye kunder

Det udskældte dealsite Dagensbedste fik for nogle måneder siden ny ejer, der ville gøre kunderne tilfredse. Nu er den gal igen

Både på Facebook og Trustpilot lufter kunderne deres utilfredshed. En af dem er 60-årige Inge Ulvgraven. (Foto: Screendumps og privatfoto)
Både på Facebook og Trustpilot lufter kunderne deres utilfredshed. En af dem er 60-årige Inge Ulvgraven. (Foto: Screendumps og privatfoto)

Er du en af kunderne, som føler sig snydt, så skriv til 1224@eb.dk eller sms/mms til 1224 (alm. takst).

Tusindvis af danskere mistede deres penge, da dealsitet Dagensbedste gik konkurs i oktober sidste år.

Men vreden over konkursen blev formentlig for en stund erstattet af håb, da dealsitet genopstod en måneds tid senere med ny ejer, der gav udtryk for at ville gøre alt for at hjælpe de utilfredse kunder.

Mere end to måneder senere er status dog, at dealsitet stadig bliver oversvømmet med dårlige anmeldelser på Trustpilot, og på deres Facebook-side er alle kommentarerne stort set negative. Ekstra Bladet modtager også stadig flere henvendelser fra utilfredse kunder.

Blandt dem er også flere nye kunder, der er kommet til efter konkursen.

Alligevel klager de over manglende kvitteringer og værdibeviser, selvom pengene bliver trukket med det samme, varerne dukker ikke op på det aftalte tidspunkt, hvis altså de overhovedet er dukket op. Og slutteligt er det ifølge kunderne mere end svært at få fat i kundeservice.

'Har nu forsøgt at kontakte jer pr mail og nummeret jeg fandt på jer eksisterer ikke... Hvad fanden er det for et fusker firma? har ikke fået en kvittering for mit køb og den skulle have været leveret i uge 1....', skriver en bruger blandt andet på Facebook.

'Har kontaktet kundeservice på mail som er den eneste mulighed i efterlader jeres kunder med. I svarer ikke inden for to-tre hverdage som i selv lover. Det er utroværdigt og utrygt. Hvad foregår der egentligt hos firmaet dagens bedste. Får man sin vare eller ej???', skriver en Trustpilot-bruger.

Se også: Kunder raser efter genåbning af dealsite: Griseri!

Se også: Dealsite-ejer efter konkurs: Jeg bliver truet med tæsk

'Træt af det hele'
En af de kunder, der har bestilt hos det nye firma, er 60-årige Inge Ulvgraven fra Aalborg. Hun købte en powerbank for 238 kroner den 14. december, men havde ikke hørt om den tidligere konkurs.

- Der stod, at den ville komme i løbet af en uge. Da jeg så fik mit værdibevis, stod der, at den senest ville komme i uge 1, så jeg tænkte, at det var for at gardere sig helt vildt, da jeg skulle bruge den til en julegave. Men da den ikke kom inden jul, tænkte jeg, at den senest ville komme i uge 1. Jeg prøvede at kontakte dem allerede fredag i uge 1 og har skrevet til dem mandag og tirsdag, men der er slet ikke nogen kontakt, siger hun.

Der er ikke noget telefonnummer på hjemmesiden, så Inge Ulvgraven har brugt deres kontaktformular og skrevet til dem på Facebook. Men stadig intet svar.

- Jeg er rigtig træt af det hele.  For mig er det jo ikke beløbet. Det er 238 kroner og egentlig totalt ligegyldigt, men jeg bliver hidsig over, at de bliver ved med at sælge varer, men ikke fortæller, hvorfor folk ikke får deres ting. Det er virkelig dårlig forretningsmoral. Hvis de havde reelle hensigter, så ville de jo reagere på, at folk ikke fået deres varer, siger Inge Ulvgraven, der nu vil lave en indsigelse hos sin bank.

Se også: Vrede kunder føler sig snydt af dealsite: - Det er grotesk

Se også: Kendt dealsite konkurs: Millionoverskud forsvandt

'Vi er en troværdig virksomhed'
Hos den nye medejer af Dagensbedste, Jens Michael Jakobsen, medgives det, at der har været flere problemer, siden man startede dealsitet op igen i november.

- Vi er en troværdig virksomhed, men vi har haft nogle enkelte udfordringer i starten, og også for nylig med tekniske fejl, hvor vi ikke har sendt værdibeviser og kvitteringer ud. Det er vi ved at samle op på. Men alle der har bestilt varer under det nye regi, får selvfølgelig deres varer, siger han til Ekstra Bladet.

Derudover har der også været problemer med, at kunderne ikke fik deres varer i tide.

- Ikke alle leverandørerne er vores egne, men en stor del af det, er os selv. Og der har været nogle logistiske problemer. Blandt andet var der en del jakker, der ikke kom inden jul, fordi de sad fast i tolden. Det er vi selvfølgelig kede af, men vi er også et relativt nyt selskab, og sådan noget sker jo engang i mellem.

Jens Michael Jakobsen, siger også, at kunderne ved en fejl, har fået en forkert mailadresse til kundeservice udsendt.

- Der har været en automatisk mail, der blev genereret, som kom frem med den gamle kundeservicemail. Nu er det support@dagensbedste.dk, og det er den folk skal skrive til, siger han.

Han har samtidig også ansat en ekstra hjælper til kundeservice for at lette presset.

- Jeg vil lægge hovedet på blokken og sige, at der er ikke nogen nye kunder, som køber en vare, de ikke får eller i hvert bliver godtgjort eller får pengene tilbage, hvis det er tilfældet. Det lever vi 100 procent op til.

Se også: Dealsite-ejer lige inden konkurs: Stifter firma med identisk navn

Stemningen piskes op
- Med alle de sager, hvorfor skulle man så handle hos jer?

- Hvis du kigger på Trustpilot, så kan jeg da godt forstå det, men der bliver jo pisket en stemning op. Jeg driver en god virksomhed, eller jeg ved ikke, om jeg driver en god virksomhed, men vores ambition er da at drive en fornuftig og god virksomhed udover det her. Og jeg har altid drevet virksomheder, der er ærlige, så jeg kommer ikke til at snyde nogen forbrugere.

- Du sagde sidst, at I vil gøre alt, hvad I kan for at gøre kunderne, der var blevet ramt, tilfredse: Hvordan synes du, det er gået?

- I det tempo vi nu kan tage det, så går det fremad, men det er klart, at jeg ikke har kunnet hjælpe alle på én gang. Vi skal også have en ny butik op at køre og samtidig afhjælpe noget gammelt. Der er ikke bare kommet en kæmpe pose penge ind, og så skal de lige klares først. Så enkelt er det ikke. Man bliver nødt til at få butikken op at køre først, siger han og fortsætter med et forbehold.

- Vi er også nødt til at finde ud af, hvilke krav der faktisk er reelle. Hvis leverandøren har indgivet et krav i konkursboet, så ligger den (godtgørelsen red.) faktisk hos leverandøren, så man skal også finde ud af, hvor det er reelt at godtgøre dem, og hvor det ikke er. Der er også dukket flere ting op, end man havde regnet med fra starten, siger han.

Han kan ikke give en præcis tidsramme på, hvornår de er færdige med de gamle kunders sager.

- Vi har afhjulpet rigtig mange, men det er jo ikke dem, der skriver positive ting. Det er kun dem, vi ikke har afhjulpet, som skriver negative ting, og sådan er det jo, siger han og fortsætter:

- Jeg har ikke sagt, at de får pengene tilbage, men vores intention er, at de skal godtgøres på en eller anden måde.

47 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere