Kunder raser over Jysk: Falsk markedsføring

Jysks Facebook side vrimler med kunder, der brokker sig over kædens elevatorprise. De ikke får 'Spar Momsen' rabat på i forvejen nedsatte varer, når Jysk sætter prisen op et par dage i forvejen, siger de

Parret fra Svendborg er ikke de eneste, som er vrede over Jysks elevatorpriser.

Se også: Luskepriser hos Jysk: Kører elevatorpriser

Jysks Facebook side vrimler det med skuffede kunder, der havde udset sig tilbudsvarer, som de regnede med at få yderligere 20% rabat på under en af Jysks tilbagevendende ’Spar momsen’ kampagner. 

- På grænsen til falsk markedsføring at love rabatter, når varen i kampagne perioden er pustet kunstigt op. At en vare i flere måneder koster et, og når der skal gives rabat pludselig noget andet. Det er ikke OK. Flere dele i Silkeborgserien er tillagt omkring 20-25% i kampagne weekenden. Så er det sin sag at give 20% i rabat, skrev Brian Esbensen fra Kastrup på Jysks hjemmeside i januar.

Se også: Det siger loven om prissammenligninger

Kristina Broholm Honoré havde planer om at købe en juniordyne, der på en tirsdag stod nedsat fra 599 til 499 kroner. 

- Da de så reklamerede med 20% denne weekend, ville jeg ud og købe den, men sjovt nok kostede den samme dyne nu 899! skrev hun på Jysks Facebook side tidligere i år. 

Mette Nygård Sørensen havde håbet på et sofabord med rabat, men ugen inden blev det sat 20% op. 

- Så er det nemt at have ’gode’ tilbud, skrev hun på Jysks Facebook side i marts.

Har du oplevet udsalgsfup eller snyd? Send et tip til laas@eb.dk.

16 kommentarer
Vis kommentarer