Mettes blog: Endelig tilbage i løbeskoene

For første gang i fire uger trak jeg i den forløbne uge igen i løbetøjet

Følg min træning frem mod broløbet 12. juni. (Foto: Rasmus Flindt Pedersen)
Følg min træning frem mod broløbet 12. juni. (Foto: Rasmus Flindt Pedersen)

Så skete det. Jeg har løbet mine første løbeture, siden hælsporen satte mig ud af spillet for fire uger siden. Hurra!

Desværre var det ikke helt så stor en lykke, som jeg havde troet. Var mega stiv i benene og ærlig talt lidt modløs, da jeg efterfølgende tænkte på, hvor langt der er fra de 1,5 kilometer, jeg løb i tirsdags, til halvmarathonet 12. Juni.

Men fysioterapeut Christian Neergaard har forsikret mig om, at det nok skal blive godt med benene – musklerne skal bare lige vænne sig til løb igen.

Det satser jeg så på sker i denne uge, hvor jeg skal løbe hhv. to og tre kilometer.

Allergisk
Nu skal det bare helst fortsætte med at gå fremad med hælsporen. Det gjorde ikke ondt, da jeg løb, men jeg kan mærke lidt ubehag i hælen, selv når jeg sidder stille – ved ikke, om det er psykologisk, eller fordi jeg går forkert på foden for at skåne den.

Samtidig er jeg blevet overfølsom over for den tape, jeg bruger på hælen. Løsningen er et ekstra lag allergi-neutralt tape under sportstapen. Det håber jeg virker, men jeg kommer nok aldrig til at forstå, hvorfor en rulle sportstape skal koste 60 kroner. 60 KRONER? Det er sgu dyrt, når man bruger halvanden rulle om ugen.

Forhåbentlig når jeg snart dertil, hvor jeg kun behøver tape, når jeg løber.

Vandvognen
Fra i dag har jeg også sat mig selv på vandvognen. En uges cocktailferie i Malaga og efterfølgende fester hele weekenden to uger i træk gør ikke ligefrem underværker for formen, kan jeg fortælle. (Som om det overrasker nogen)

Mandag i sidste uge var jeg til træning første gang efter ferien, og sjældent har en halv times cykling været så hård. Ja, faktisk var jeg så stor en svækling, at jeg de sidste 10 minutter kørte uden belastning. Som straf har jeg sendt mig selv til fitness stort set hver dag siden, og er heldigvis igen på rette spor.

Denne uge fortsætter jeg selvfølgelig også med fitness. En gang spinning, tre gange styrketræning og svømning ad to omgange.

Men nu: I løbeskoene. Ses derude!



Følg mine op- og nedture (forhåbentlig flest af de første – men sikkert en hel del af de sidste) her på bloggen hver uge.

Hvis du har kommentarer, spørgsmål eller et godt råd, så skriv en besked i kommentarfeltet under artiklen.

Og træn gerne med - så ses vi til Broløbet 12. juni!

kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste
Mest læste
Seneste i Forbrug
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Peter Roelsgaard
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen