Par chokeret: Fik ødelagt feriedrømmen

Kærestepar så frem til en dejlig ferie med 100 meter til en sandstrand. I stedet stødte de på en beskidt lejlighed, et ubrugeligt køkken og ingen hjælp at hente fra rejseselskabet TUI

- Hanen virkede ikke, og da der endelig kom vand ud, var det enten brændende varmt eller iskoldt. Det var altså umuligt at tage et reelt bad, siger 26-årige Mathilde, som havde bestilt en sommerferie til hotellet Antonios på Samos med sin 21-årige kæreste Emil.

En uges ferie skulle nydes, men det blev hurtigt vendt til en oplevelse, som kom bag på det unge par. Hvad der var beskrevet som en lille, hyggelig lejlighed af TUI, viste sig at være et snavset værelse med et selv-installeret ubrugeligt køkken.  

Og da parret ville anmelde manglerne til TUI, var kommunikationen med selskabet nærmest ubrugelig.

- TUI's rejseguide var rimelig hurtig til at sige, at hun ville finde et andet sted til os. Så tænkte vi 'super', og ventede egentlig bare på det. Hvor vi efter nogle timer finder ud af, at vores sag slet ikke er blevet oprettet.

- Det føltes som om, at hvis de lod os vente længe nok, ville vi nok holde mund.

De 100 meter til stranden, som TUI havde lovet, var det essentielle for parrets ferieoplevelse. I stedet var der 250 meter ned til en havn. TUI anerkendte, at deres oplysninger var forkerte, og deres godtgørelse for stranden blev 1.200 kr.

Der var heller ingen hjælp at hente, da parret forsøgte at få en ny rejse.

- De blev ved med at sige, at de gerne ville hjælpe os til noget andet. Men alligevel var der ingen hjælp at hente, selvom vi gjorde alt for at finde en løsning. Det var vildt frustrerende.

Grundet den dårlige oplevelse besluttede Mathilde og Emil at tage det næste fly til Danmark efter blot en enkelt overnatning for egen regning.

- En meget trist hændelse på en ferie, som vi har set meget frem til og som var meget tiltrængt. Én ting er, at vi har ofret penge på selve opholdet, men det har også kostet os kroner og øre for en ferie vi aldrig fik, siger Mathilde.

TUI:  Vi følger standarderne

- Har TUI's guidning og respons under forløbet på rejsen været optimal?

- Grundlæggende så er vi kede af, at nogen ikke har den gode oplevelse og ferie, som de forventer. Det synes at være tilfældet her, svarer TUI's pressechef, Christian Grandjean.

- Parrets oplevelse har været, at de kommer ned til mangler og en beskidt lejlighed, det er vel ikke det, der skal forventes?

- Der har vi begået en fejl, og det har vi takket dem for at gøre opmærksom på, og vi har også tilbudt dem kompensation for det.

- Jeres godtgørelse er på 1200 kr, mener I det er godt nok? Burde man ikke give en ny rejse, i stedet for blot 1200 kr, som ikke dækker for det høje beløb, parret har endt med at bruge på turen?

- Den kompensation vi giver, giver vi efter de standarder, vi har i branchen for, hvad der mangler. Og vi har indrømmet fejlen med den ikke eksisterende sandstrand og givet kompensation for det.

- Men de kunne f.eks. heller ikke tage et bad, det er vel også en mangel. Er det ikke noget, der skal erstattes for?

- Det synes jeg er rimeligt, at det skal kompenseres. Men så tror jeg, at vi går ind i en sag, hvor der er nogle oplysninger, der ikke er tilgået os.

1 af 4 Snavset køleskab Foto: Privat
2 af 4 Udsigten ned til havnen Foto: Privat
3 af 4 Den ubrugelige bruser Foto: Privat
4 af 4 
326 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere