Amatøragtige: Ulideligt jysk band

De støjende søstre i Velvet Volume demonstrerer mere attitude end talent på enerverende rockalbum

Noa,
Naomi og
Nataja Lachmi er alle født i sidste halvdel af 1990'erne, og det er også årtiet, der har inspireret deres sound. Foto: Daniel Aude
Noa, Naomi og Nataja Lachmi er alle født i sidste halvdel af 1990'erne, og det er også årtiet, der har inspireret deres sound. Foto: Daniel Aude

Velvet Volume: 'Ego's Need' (Mermaid/Sony) Ude 29. maj

Hvad er din bedømmelse?
Tak - Du har givet

Miss B. Haven blev kaldt Danmarks bedste pigeband i 1980’erne. Det tog de nu ikke som en ret stor cadeau, for der var reelt ikke andre.

Der er stadig forsvindende få kvindelige orkestre herhjemme, og Velvet Volume er ikke et af de bedste. Nærmest tværtimod.

Se også: Fuser: Kvinderne kiksede på DR

De tre søstre fra Aarhus blev ikke ligefrem hvermandseje, da de udsendte debutalbummet ’Look Look Look!’ i 2017, og nu skræmmer trioen formentlig deres 14 fans væk med opfølgeren, ’Ego’s Need’.

Attitude har de nok af. Det kniber mere med talent.

Ingen melodier
Velvet Volume spiller planløst vrængende støjrock og melodramatisk postpunk med britisk accent, og deres enormt anstrengende stiløvelser er blottet for bæredygtige melodier, hooks og riffs.

Symptomatisk larmer titelnummeret, som det må have lydt, da pigerne sloges om slikskålen i kravlegården.

Se også: Smuk, nydelig og dødtrist

Den garvede rockproducer Nick Foss, der står bag blockbusters med D-A-D, Dizzy Mizz Lizzy og The Sandmen, får trods alt ingenting til at lyde af lidt, men Velvet Volume burde være blevet i øvelokalet et par årtier endnu.

Se også: Popchok: Danske kvinder kikser totalt

Ganske bemærkelsesværdigt var der ikke en eneste kvindelig, dansk udgivelse på listen over de 100 mest streamede og solgte album herhjemme sidste år.

Til gengæld kan Velvet Volume ende med at have begået det værste album i 2020.

'Ego's Need' er indspillet i Grapehouse Studios i København i samarbejde med producerveteranen Nick Foss.
'Ego's Need' er indspillet i Grapehouse Studios i København i samarbejde med producerveteranen Nick Foss.
 

128 kommentarer
Vis kommentarer