Aggressiv lillebror til Roskilde Festival

Alle kneb gælder, og den omstridte Love Camp har skruet bissen på for at lokke gæster til

Klods op ad Roskilde Festivalen er der skudt en anden og betydeligt mindre festival op.

Den kalder sig Love Camp, og her er det gratis at komme ind. Det er der imidlertid ikke mange, der har benyttet sig af.

Love Camp blev først godkendt mandag aften af Roskilde Kommune, som modtog ansøgning fra arrangøren bag, eventfirmaet In Touch, fredag aften.

På åbningsnatten kunne Love Camp dog kun mønstre en skare på 16 mennesker, og hele projektet lugtede af en gedigen fiaskofest.

Læs også: Fiasko Camp

Men så blev der skruet op for blusset i går.

Overflyvning med reklamebanner
Mens deltagerne til Roskilde Festival hyggede sig med dåseøl og musik i går aftes, så lavede Love Camp et reklamestunt i den mere bemærkelsesværdige afdeling.

Der var arrangeret en overflyvning af Roskilde Festivalen med et lille propelfly med et banner efter sig, hvorpå der stod ’Love Camp’ med lyserødt akkompagneret af et hjerte.

Læs også: Store Badedag

Roskilde Festival har officielt meldt ud, at man ikke ønsker at deltage i interviews om deres lille konkurrent, og det står de ved selv efter overflyvningen med reklamebanneret.

I en pressemeddelelses kalder de Love Camp for 'snyltere', og det seneste stunt har angiveligt styrket den holdning.

Alle metoder i brug
ekstrabladet.dk har talt med arrangøren af Love Camp angående overflyvningen og anklagen om at være en snylter.

- Jeg synes ikke, vi snylter på Roskilde Festivalen. Så snylter alle forretningsdrivende i Roskilde jo på festivalen, siger Frederik Raunstrup, der er direktør for eventfirmaet In Touch, som arrangerer Love Camp.

Læs også: Love Camp får lov at feste i Roskilde

Men er det ikke at snylte, når man som konkurrent sender et fly med reklamebanner ind over Roskilde Festival?

- Det kan jeg ikke rigtig forholde mig til. Vi har valgt at reklamere på den her måde, og det er fuldstændig legitimt, siger Frederik Raunstrup til ekstrabladet.dk.

Han slår fast, at flyveren i går var henvendt til gæsterne på Roskilde Festival. Men hos Love Camp overvejede de også, om de skulle sende en til København.

- Vi må tage alle metoder i brug for at gøre for at få folk ud til Love Camp. Vi har også busser, der henter folk rundt omkring i Roskilde og kører dem ud til os.

Samme målgruppe
Frederik Raunstrup erkender, at målgruppen for Love Camp er den samme som for Roskilde Festival. Og derfor var det oplagt, at sende flyveren rundt over hovederne på den store festivals gæster, hvor den cirkulerede adskillige gange. Men han ser ikke noget galt i at markedsføre Love Camp på den måde.

- Lever vi i et samfund, hvor man ikke må tjene penge? Vi skal tjene penge, selvfølgelig skal vi det.

Hvad synes du om Love Camp? Og hvordan håndterer Roskilde Festival situationen? Skriv kommentar nedenfor

1 af 2 Den flyvende reklame for Love Camp cirkulerede 3-4 gange rundt om Roskilde Festival tirsdag aften. Foto: Ekstra Bladet
2 af 2 
0 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Musik
Seneste i Musik
Hent flere

Thomas Treo skamhører

1.Terry Allen and The Panhandle Mystery Band: 'Just Like Moby Dick' (Paradise of Bachelors-album/Ude 24. januar)
2.Hanne Boel: 'Between Dark & Daylight' (Stunt-album/Ude 24. januar)
3.Pet Shop Boys: 'Hotspot' (x2-album/Ude 24. januar)

Rune Melchior Sjørvad skamhører

1.American Football: 'Year One Demos' (Polyvinyl-ep/Ude nu)
2.Sondre Lerche: 'Britney' (PLZ-ep/Ude nu)
3.Beck: 'Hyperspace' (Capitol-album/Ude nu)
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere