Kedelig er ikke ligefrem et adjektiv, der klæber til Kylie Minogue, men medmindre man finder snesevis af showbusiness-kram, bøsse-fniseri og designerkluns-hysteri uendelig underholdende, så er den to timer meget lange dokumentarfilm 'White Diamond' særdeles søvndyssende.
Popprinsessens 'gay husband', William Baker, forfulgte Kylie før, under og efter hendes comebackturné hjemme i Australien i december sidste år, og hensigten var vist at komme ind under huden på den charmerende superstjerne i anledning af hendes kurerede brystkræft, men vi føres ikke mange millimeter ned i bh, ansigtspudder og sofaplys.
'White Diamond' er en overfladisk omgang, hvor den funklende glamour changerer i stilfuld æstetik, og selv som parkeringsvagt ville Kylie virke indtagende, så man kan sagtens forstå, Baker er betaget af sin gudinde.
Det kommer der bare ikke nogen fængslende film ud af, og strimlen er snarere en hyldest end et portræt, og i lighed med Madonnas 'I'm Going To Tell You A Secret' er man aldrig i tvivl om, at ikonet har renset projektet for den mindste hudorm.
Liret luksusklasse
Så er det noget sjovere at være i selskab med dvd'ens disc 2, der rummer en liveoptagelse fra hjembyen Melbourne, hvor Kylies fuldkommen overgearede overdådighed eksploderer i forrygende fjerboaer, diskofil dristighed og æggende eskapisme.
Koncert er kun et fattigt begreb, når Kylie inviterer til kostumebal, Las Vegas, musical, cabaret, strip og Melodi Grand Prix på en gang, og der er udskiftninger både i garderoben og på sætlisten i forhold til 'Showgirl' fra 2005. Måske ikke en åbenbaring rent musikalsk, men et visuelt supershow i den mest lirede luksusklasse.
Så kender vi hende igen.