Annonce:
Annonce:

Mew som en drøm

Trioen tog Roskilde med storm sent torsdag aften, hvor et overfyldt areal omkring Arena lod sig henføre af gruppens himmelstræbende popsymfonier

Jonas Bjerre i centrum for Mew, der funklede ved midnatstide. (Foto: Anthon Unger)
Jonas Bjerre i centrum for Mew, der funklede ved midnatstide. (Foto: Anthon Unger)
Annonce:
Følg Musik
Følg Koncert-anm.

Mew, Roskilde Festival, Arena, torsdag 2. juli

ROSKILDE FESTIVAL (ekstrabladet.dk): Som et af forsvindende få danske orkestre er Mew ikke faldet for fristelsen til at underholde på blokvogne og kræmmermarkeder overalt i kongeriget, så det er stadig en begivenhed med eksklusivt skær, når trioen fra Hellerup går på scenen, og man må sige, de strålede ved midnatstide i Roskilde.

Der kunne knap klemmes en øreprop mere ind under den totalt tætpakkede teltdug, da bandets fantastiske aktuelle single, ’Introducing Palace Players’, åbnede portene til Mews himmelstræbende lydkatedral, hvor skævvredne popsymfonier letter på englevinger.

Flere nye numre fra orkesterets kommende august-album faldt ganske naturligt ind i det konsekvent gennemførte sæt, og på en af de dugfriske sange slog Jonas Bjerres overmenneskelige organ minsandten over i en nærmest sygelig falset, der understregede de højtravende ambitioner i gruppens gådefulde verden.

Drevet frem af Silas Graaes magtfulde trommespil demonstrerede Mew, at de efterhånden har format og stærke sange nok til at holde momentum på mesterligt niveau gennem fem kvarter, og de splejsede mandfolk havde tryllestøv nok i ærmerne til finalen, hvor ’Comforting Sounds’ var større end Roskilde Domkirke.

Klasse.

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Mere fra Ekstra Bladet+

Annonce:
Det er farligt at leve, du kan dø af det
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:
Annonce:
Annonce: