Trentemøller tiljublet i USA

Uforløst koncert med danskeren var nok til at begejstre californisk publikum

Trentemøller samlede omkring 600 til midnatshow på koncertsted i centrum af San Francisco. (Arkivfoto: Privatfoto)
Trentemøller samlede omkring 600 til midnatshow på koncertsted i centrum af San Francisco. (Arkivfoto: Privatfoto)

Trentemøller, Mezzanine, San Francisco, søndag 6. april

Hvad er din bedømmelse?
Tak - Du har givet

SAN FRANCISCO (Ekstra Bladet): Global succes som Mærsk Mc-Kinney Møller kan Anders Trentemøller ikke helt matche, men produceren, musikeren og sangskriveren har søsat en ganske habil international karriere, der er alt for sjælden for danske forhold.

Da Trentemøllers verdenstogt nåede til San Francisco gav omkring 600 amerikanere 25 dollar for at opleve den 39-årige sjællænder på klubben Mezzanine, der har plads til lidt over 900.

Se også: Trentemøller-musik på millionærstereo

Det relativt unge publikum tog godt imod danskeren, hvis gentagende opfordringer til at klaske håndfladerne sammen blev adlydt prompte, men trods tiltag til total overgivelse gav forsamlingen sig aldrig helt hen til Trentemøllers blanding af opløftende electronica og undergangsrock.

Højlydt begejstring
Ofte virker det som om, at lydmagerens musik ikke kan finde ud af, hvilket ben det skal stå på, og publikum havde samme problem, for de kunne ikke bestemme sig for, om de skulle danse eller lade være.

De gav dog deres begejstring højlydt til kende mellem numrene, og selve lydbilledets variation og tunge bund var såmænd også værd at klappe af, men over halvanden time fremstod Trentemøllers temaer ofte som introer til noget, der aldrig dukkede op.

Se også: Fisker på dybt vand

Mandens fempersoners band gav ham for lidt modspil, og Marie Fisker fyldte alt for lidt både som vokalist og performer på blandt andre ’Candy Tongue’, ’River of Life’ og ’Never Stop Running’.

Hårdtpumpet slutning
Repertoiret var naturligt nok først og fremmest hentet fra efterårets ’Lost’, men under midnatsforestillingen fik Trentemøller bedst respons på ældre sange, og som sidste ekstranummer truede hårdtpumpede ’Silver Surfer, Ghost Rider Go!!!’ med at forløse koncerten.

Se også: Roskilde offentliggør Trentemøller

Trentemøller er placeret med store typer som hovednavn i toppen af Roskilde Festivals plakat, men det siger mere om resten af navnene, end det gør om Trentemøller, hvis navn er noget større end hans musikalske format.

Mindre kunne sagtens gøre det i San Francisco.

0 kommentarer
Vis kommentarer