Madness har formået at føre ska-genren fra Jamaica hele verden rundt, og i den tidlige aftensol var Odense da også næsten ligeså varm som Kingston, men alligevel fandt veteranerne fra London sig aldrig helt til rette på Tinderbox.
Hornsektionen blæste støvet rundt foran Rød Scene, uden gruppens melodiske leg med stilarten rev et begrænset og ret ugideligt publikum med. Madness kunne heller ikke fastholde interessen.
Plagiat på Tinderbox: Tro kopi af verdensnavne
Frontmanden Suggs virkede bagstiv, og enten måtte han støtte sig til en teleprompter for at huske halvdelen af teksterne, eller også fulgte starutten med i Argentina - Frankrig, der tilsyneladende underholdt noget bedre end bandet.
Knap så sjovt
Madness var sløve i varmen, men på rutinen swingede de sig lige op til en lystig svingom med Max Romeos ’Chase the Devil’.
Generelt leverede de dog en uengageret og henkastet indsats, og de gad næsten ikke spille ’House of Fun’ for 1117. gang. Sådan lød det i hvert fald.
Værdiløs: Mads Langer spiller fallit
Suggs brokkede sig noget over, at en kvinde blandt publikum gabte efter hittet, men det kunne man ikke fortænke hende i.
Madness var vanvid med mådehold.