- Jeg købte en bog til 305 kr d. 13/7 2020. Hos Buuks.dk
- Men nu opdager jeg at Buuks ugen efter trak 89 kroner mere ( d. 20/7 2020).
- Og 89 kr. d. 18/8 2020.
- Og 89 kr. d. 16/9 2020.
- Og 89 kr. d. 16/10 2020
- Og 89 kr. d. 17/11 2020
- Og 89 kr. d. 15/12 2020
- Og 89 kr. d. 14/1 2021
- Og 89 kr. d. 15/2 2021
Burde nok kigge efter lidt oftere
- Og 89 kr. d. 16/3 2021
- Og 89 kr. d. 14/4 2021
- Og 89 kr. d. 18/5 2021
- Og 89 kr. d. 15/6 2021
- Og 89 kr. d. 13/7 2021
- Og 89 kr. d. 12/8 2021
- Og 89 kr. d. 13/9 2021
- Og 89 kr. d. 12/10 2021
Bedre sent end aldrig
- Ja, jeg burde nok kigge mine udgifter gennem lidt oftere, men nu skete det tilfældigvis i dag.
- Og bedre sent end aldrig.
Sådan lyder det fra Maria J., der har kontaktet nationen! for at kaste lys på den måde bogsælgeren Buuks.dk kører forretning på. Og den 'ekstraregning' på 1424 kroner hun helt uden at vide det, har betalt for den bog hun købte sidste sommer.
Kan ikke stoppe opkrævningerne
Et opslag på Buuks.dks Trustpilot viser, at Maria langt fra er den eneste, der ikke har været klar over, at deres køb hos Buuks betød en månedlig regning på 89 kr. Og nationen! har derfor bedt Buuks svare på, hvorfor de tror, at så mange af deres kunder føler sig snydt – og om Maria kan få sine penge retur.
Deres svar kan du se nedenfor – Marias brev fortsætter nemlig således:
- Jeg har gennemlæst handelsbetingelserne og deres privatpolitik grundigt, og intet sted står der noget om et abonnement.
- Lige som jeg heller ikke kan genkendes i deres kunde login via hjemmesiden -min bruger eksistere ikke.
- Så jeg kan heller ikke stoppe opkrævningerne.
- Jeg har skrevet til, at de bruger ufine metoder, som jeg synes er ulovlige jf lov om forbrugeraftaler paragraf 31.
Nu satser jeg på nationen!
- Men det ser de stort på og ønsker ikke at finde en løsning.
-Så nu satser jeg på, at nationen! vil hjælpe mig til at få Buuks.dk til at tale, skriver Maria, og Buuks' administrerende direktør Rasmus Andersen, har set Marias brev, og sendt dette svar:
- Vores mål som fordelsklub er at give vores medlemmer størst mulig værdi for deres abonnement, og rigtig mange forbrugere kan se fordelen i at spare penge på over 60.000 bogtitler til indkøbspris.
Vi har gjort det så tydeligt som muligt
- Vi har forsøgt at gøre det så tydeligt som muligt, at der er tale om en fordelsklub og et abonnement - blandt andet på webshoppens forside, ved angivelse af alle priser samt ved check out og i ordrebekræftelsen.
- Som ung virksomhed er vi dog også klar over, at vi løbende kan forbedre vores tjenester og kommunikation yderligere gennem dialog med vores medlemmer, og derfor lytter vi til al kundefeedback, herunder Marias.
- Vi synes, det er meget ærgerligt for Maria, at hun kun har benyttet sit medlemskab til at købe en bog til indkøbspris og dermed ikke til fulde udnyttet de mange fordele, der er knyttet til medlemskabet.
De fleste medlemmer forstår det godt
- Heldigvis oplever vi, at vores medlemmer i langt overvældende grad forstår konceptet, er tilfredse med deres abonnement og glade for at kunne shoppe til indkøbspriser med store besparelser, skriver Rasmus Andersen til nationen!, og presseafdelingen i Buuks siger, at Maria kan skrive til dem, men hvad tænker du?