Annonce:
Annonce:

300.000 kr: Nordea lukkede Normas konto

 

Er du glad for at din bank gerne vil kende mere til dig? Arkivfoto.
Er du glad for at din bank gerne vil kende mere til dig? Arkivfoto.
Annonce:
Følg nationen!

- Jeg har et problem. Nordea har lukket min konto, så mit kort ikke virker.

- De siger, at jeg skal komme ned i banken med mit sundhedskort og et foto.

Har aldrig haft andre banker
- Jeg har ellers haft den konto altid. Jeg har ikke haft været i andre banker.

- Men jeg kan ikke gå langt, tage bus osv, og desuden er banken på Falkoner Allé jo lukket.

Sådan fortæller Norma N. til nationen! om den ærgerlige situation hun er havnet i med en lukket konto og et tomt køleskab. Norma er 82 år gammel, ’slet ikke digital’, og hun forstår ikke, at hendes bank-konto ikke bare kan køre videre, som den har gjort siden hun var en ung pige.

Hendes nødråb - som nationen! har bedt Nordea om at kommentere – fortsætter derfor således:

De ringede aldrig tilbage
- Den mand jeg talte med i sidste uge, sagde dog, at han ville tale med sin chef og vende tilbage.

Annonce:

- Men det har de ikke gjort, selv om jeg vist har ret mange penge stående – 300-400.000.

- Det haster faktisk, for jeg kan jo ikke betale for varer, og må hutle mig igennem med flaskepant, fortæller Norma, og nationen! har spurgt Nordea, hvad der er gået galt, om Norma har gjort noget forkert – og om de synes, de har behandlet hende godt nok?

Vi har ikke ku' få kunden i tale
Nordea har - efter at have bedt nationen! om at få Norma til at ringe til dem igen - sendt dette svar:

- Vi er rigtigt ærgerlige over den her sag, men er glad for endelig at få kontakt til kunden.

- Vi har gennem september både ringet og skrevet, men uden at få kunden i tale.

Og vi sku' bekræfte 'kundekendskabet'
- Vi er her for at hjælpe, og det er meget mod vores vilje at skulle lukke en konto.

- Men når en kunde ikke svarer på vores henvendelser, og vi dermed ikke kan få bekræftet kundekendskabet, så er der en ret klar lovgivning, som vi skal følge.

Annonce:

- Jeg er derfor glad for, at vi endelig fik talt sammen, og fik løst problemet, skriver filialdirektør Nanna Hansen, og Norma har bekræftet at hun hun har fået åbnet sin konto, men hvad siger du?

Annonce:
Annonce:
Annonce:
Spar med
Elpris LIGE NU
Vestdanmark
-
kr. pr. kWh*
Østdanmark
-
kr. pr. kWh*

Populært i Ekstra Bladet+

Annonce:

Mest læste lige nu

Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

Mere om krop og velvære med Ekstra Bladet+

Mere om krim med Ekstra Bladet+

Vi har et samfund, hvor systemet er blevet vigtigere end borgeren

Det bedste fra Ekstra Bladet+

Mest læste fra den seneste uge

Bagholdet

Annonce:
Annonce: