Betalingsring er en Københavner-skat

Nationen! raser over betalingsringen, som mange mener er en ekstra skat direkte vendt mod Københavnerne

Regeringen lægger op til at betalingsringen skal løbe langs grænsen til Københavns Kommune. Som her ved grænsen mellem Københavns Kommune og Gentofte Kommune. Grænsen går mellem det røde mustenshus til venstre og det hvide hus med rødt tag. (foto: Polfoto)
Regeringen lægger op til at betalingsringen skal løbe langs grænsen til Københavns Kommune. Som her ved grænsen mellem Københavns Kommune og Gentofte Kommune. Grænsen går mellem det røde mustenshus til venstre og det hvide hus med rødt tag. (foto: Polfoto)

- Hvorfor kalder regeringen ikke tingene ved deres rette navn ....Københavner skat.... så er det da til at forstå , hvorfor skal tingene pakkes ind så det ser ud som om det er til alles beste. Man siger det er for at spare folks tid....jeg møder kl 5.30 og kører hjem kl 13.00 jeg oplever ingen trængsel eller tidsspild , men skal alligevel betale...hvor er logiken ???, skriver Mek R.
Og han er ikke alene:
- Præcis - Det er kun en ekstra SKAT som skal ramme bilisterne. I tidernes morgen blev vægtafgiften indført så der var penge til at reparere veje og anlæg. I dag er det bare blevet til en 'bilejerskat'. Betalingsringen er endnu en bilejerskat, bare møntet på folk der bor og/eller arbejder i København, skriver Arn. Vic. J.

Læs også: Se thors nye lokkemad

Går ud over handlene
- Det betyder at folk ændrer deres vaner til at handle een gang om ugen hvis de skal ind eller ud af ringen og tilbage igen eller tvinges til at tage kollektiv "sild i tønde i længere tid" trafik. Og så bliver der handlet i de store shoppingcentre istedet, og de mindre butikker inde i KBH og i omegnskommunerne vil mærke det, skriver Kenn T.
- Mens os der bor klokke rent på kanten af ringen, i kbh, hvis vi så ønsker at benytte bil. skal af med 3 eller 4 gange det pendler må slippe, for frem og tilbage. vi lever sku i en tid, hvor man straffer de forkerte. giv mig en god grund til man gider at flytte til kbh, medmindre man altså er mode bøsse eller offentlig ansat, med 1 job samme sted hele livet. tumpedumt. nogen skulle prøve sagen ved EU domstolen. for det er da ikke arbejdskraftens fri bevæglighed. men det er politikkerne jo ligeglad med, skriver John H.
Kurt K. er direkte:
- møgdyr,stjæler fra de fattige og giver til de rige, skriver han.

Tænker med forkerte ende
- De tænker med den forkerte ende, ud over at brandbeskatte de som er tvunget til og fra kbh så slår de masser af butikker ihjel.Vi handler ofte i kbh som en lille hygge tur men med en skattering så handler vi selvfølgelig ikke længere i kbh. Så i den sidste ende er der sikkert intet overskud på skatteringen når først den mistede skatte indtægt fra lukkede butikker, fra fyrede ansatte, fra øget dagpenge/bistand til de tidligere ansatte og administration er trukket fra, skriver Henrik R.

200 meter koster
- Vi bor 200 meter fra hvor betalingsringen skal være, vi bor altså i kbh. Vi skal altså køre 200 meter ud af byen hver morgen for at komme på arbejde, og vi er således medvirkende til, at der kommer færre biler i byen. Ligeledes skal vi åbenbart betale, hver gang vi skal handle i bil, bare 200 meter væk. Kan det virkeligt være rimeligt ? skriver Ole F.

Flytter firma
- Hvis man endelig vil begrænse biltrafikken i byen (forudsat at det virkelig er målet): På lige datoer må biler med lige registreringsnummer køre, på ulige datoer må de med de ulige numre. Det gælder selvfølgelig også københavnerne selv. Så kan de jo hver anden dag overveje hvem de vil stemme på ved næste folketingsvalg. Det er helt gratis at indføre og administrere og vil med garanti begrænse trafikken 50%. Folk, der skal til og fra arbejde, må så organisere sig og deles om bilen hver anden dag. Det koster heller ikke noget og de offentlige transportmidler er dels for dyre, dels for upålidelige og der er under ingen omstændigheder kapacitet nok til en ekstra belastning. Mit firma er forresten ved at flytte ud af København. De har ikke råd til at betale hver medarbejder 25.000 mere om året for at de kan komme på arbejde, for så kan de ikke sælge deres varer i udlandet. Vi er nok ikke de eneste, skriver Brian N.

Bliver din hverdag berørt af betalingsringen på andre måder end transporttid og omkostninger til og fra arbejde, så tip os på 1224 (koster alm sms-takst) eller 1224@eb.dk

0 kommentarer
Vis kommentarer