Annonce:
Annonce:

Indrøm det nu - betalingsring handler om skat

Henrik Dam vil etablere en betalings - selv om eksperter anbefaler en GPS-baseret roadpricing-model. nationen! er ikke overrasket

Henrik Dam Kristensen mener at trafikken bliver reguleret bedst med en betalingsring. Hvad mener du?
Henrik Dam Kristensen mener at trafikken bliver reguleret bedst med en betalingsring. Hvad mener du?
Annonce:
Følg nationen!

- Den betalingsring kommer selvfølgelig. Det har ikke en dyt med trafiktæthed/trængsel at gøre. Den bliver etableret fordi det er en indtægtskilde til den slunkne statskasse !! -Og bare vent, roadpricing kommer også -- af samme årsag!!

Sådan skriver Jørgen B. i en kommentar til dagens historie om den planlagte betalingsring rundt om København.

Eksperter: Betalingsring er spild af tid og penge . Flere eksperter mener, at ringen er gammeldags og anbefaler regeringen at satse på et GPS-baseret kørsels-afgiftssystem - men transportministeren holder fast i ringen med ordene:

- Det vigtigste er, at vi anvender gennemprøvede simple løsninger.

Men hvad synes du? Er en ring bedre end et GPS-system?

Morten L. fra nationen! er ikke i tvivl:
- Eksperterne udtaler at en betalingsring er spild af penge og tid. Ergo det virker IKKE. Henrik Dam Kristensen vil ikke lytte til kritikken, da han ønsker et system der 100% virker. Tror Henrik Dam Kristensen skulle lytte lidt mere til eksperterne, eller kalde en spade for en spade og erkende, at betalingsringen blot er en ekstra skat for bilisterne.


Foto: Mik Eskestad

Annonce:

Ivan K. synes debatten er forfejlet - for hvorfor overhovedet have en betalingsring/trængselsring, eller roadpricing? han skriver:

- Vi har verdens højeste registreringsafgifter på køretøjer, og herudover har vi søreme også den næsthøjeste afgift på brændstoffet.

- På bilsiden betaler vi 192% i registreringsafgift, så en bil som tyskerne og svensker betaler ca. 100.000 DKK for, i Danmark koster 300.000 DKK.

- På brændstoftssiden, koster en liter ren benzin ca. 50 øre i produktionsomkostninger, og med lidt distribution burde den ikke koste mere end et par kroner i Danmark. Alligevel betaler vi 11-12 kroner pr. liter. Og den liter diesel som bevisligt er meget billigere at producere, og som tillader bilerne at køre længere på literen, er omtrent lige så dyr.

- Danmark er et afgiftsland, hvor den eneste udvikling er at hitte på nye afgifter, og så iøvrigt tvinge dem ned over befolkningen. Roadpricing-systemet vil sørge for, at alle - uanset de kører eller ej - skal betale en "startafgift" hvert år. Nogenlunde som med registreringsafgifterne. Uanset du kører i din bil eller ej - skal du betale.

Annonce:
Annonce:
Annonce:
Spar med
Det kan du spare
Elpris lige nu
Vestdanmark
-
kr. pr. kWh*
Østdanmark
-
kr. pr. kWh*
Annonce:
Så er hun alligevel dansker
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

BANDELAND-AFSLØRING

Bagholdet

Annonce:
Annonce: