Sådan 'snyder' du betalingsringen

- Mange vil direkte kunne tjene penge på det, mener Morten Hvam, der har en model for, hvordan du scorer penge på den nye betalingsring

Betalingsringen kan ende med at blive en skidt forretning for staten, hvis alle biler bliver fyldt op med 2-4 mennesker, der alle får transportfradrag, mener Morten Hvam.
Betalingsringen kan ende med at blive en skidt forretning for staten, hvis alle biler bliver fyldt op med 2-4 mennesker, der alle får transportfradrag, mener Morten Hvam.

En betalingsring kan blive en fordel for alle hvis billisterne vil.

Sådan indleder nationen!-medlem Morten Hvam sin 'Min Sag' om den betalingsring S og SF vil indføre rundt om København. Planen er at hver passage skal koste fra 10 til 25 kroner i tidsrummet 05.00-21.00 på hverdage - og 10 kroner i dagtimerne i weekenden - men Hvam meget godt man kan 'snyde' staten. Han fortsætter:

Fif: Alle passagerer får fradrag
- Hvis 2-4 blister bliver enige om at mødes et sted på vej på arbejde, og køre sammen vil de spare mange penge på brændstof, bom-penge, p-afgifter og de vil alle kunne bibeholde deres kørselfradrag på selvangivelsen.

- Dette vil betyde at mange vil direkte kunne tjene penge på det, skriver Hvam.

- Hvis der bare er 1000 biler, der bliver fyldt op vil det give 3000 færre biler i København og det vil betyde mindre kø for alle. Det vil blive nemmere at finde p-plads og der vil blive renere luft, så et stort ja til betalingsring.

Hvis du er enig med Morten Hvam k an du støtte hans sag her. En der ikke er helt enig er Louise L.:

- Det er jo en tåbelig ide og en tåbelig sag. Hvis der er 3000 færre biler - hvem skal så betale ringen ind? Desuden er der røde tal indtil 2025, brug dog pengene fornuftigere.

- Og det der med at mødes kan man jo ikke bare lige, hvem siger man arbejder de samme steder eller i det samme område?