Kræver tre millioner for burger-skrue

Vred Burger King-gæst forlanger tre millioner kroner i erstatning for vildfaren skrue

Sådan så det ud, da Mohamed Hegazy og hans kone Marwa Zahran løftede den øverste bolle på deres Burger King-cheeseburger. (Foto: Privatfoto)
Sådan så det ud, da Mohamed Hegazy og hans kone Marwa Zahran løftede den øverste bolle på deres Burger King-cheeseburger. (Foto: Privatfoto)

Man er næsten fristet til at sige, at der er en skrue løs på Burger King.

For godt tre uger siden besøgte Mohamed Hegazy og hans kone Marwa Zahran restauranten Burger King på Rådhuspladsen i København, hvor de, som de ofte før har gjort, bestilte to cheeseburgere hver. Til deres store overraskelse fandt de dog en metalskrue i den ene af burgerne, og derfor kræver de nu økonomisk erstatning i omegnen af tre millioner kroner.

- Vi fik et kæmpestort chok og klagede med det samme til personalet, der undskyldte og tilbød os 10 gratis måltider. Men det virkede helt latterligt. For det første var det et rent held, at min kone ikke kom alvorligt til skade, og for det andet er det udelukket, at vi sætter vores ben på Burger King igen. Hvordan skal vi dog kunne stole på dem?, spørger Mohamed Hegazy og fortsætter:

- Det er ikke nok med en undskyldning. Min kone og jeg er stadig påvirkede af episoden og tør ikke længere gå ud og spise. Derfor har jeg krævet tre millioner, hvilket, jeg ikke synes, er særlig meget i forhold til, hvad det ville give i USA, fortæller Mohamed Hegazy.

Det er ikke vores skrue
På trods af billeddokumentationen nægter de ansvarlige fra Burger King i en mail til ekstrabladet.dk, at skruen kan komme fra fast food-kæden, og derfor mener de ikke, at der kan blive tale om erstatning.

- Vi har gennemført en grundig efterforskning af den pågældende episode på restauranten for at sikre, at alle vores procedurer blev fulgt, og at produkterne blev tilberedt på korrekt og hygiejnisk vis. Vores strenge kontrol med vores leverandører og efterforskningen i restauranten fører os til konklusionen, at skruen ikke stammer fra noget led inden for Burger King-systemet, skriver Luca Zucchini, driftschef for Burger King i Danmark, der dog ikke vil forholde sig til, hvor skruen så kommer fra.

Hvad mener du? Er det rimeligt at forlange tre millioner i erstatning?

1 af 2 Sådan så det ud, da Mohamed Hegazy og hans kone Marwa Zahran løftede den øverste bolle på deres Burger King-cheeseburger. (Foto: Privatfoto)
2 af 2 Sådan så det ud, da Mohamed Hegazy og hans kone Marwa Zahran løftede den øverste bolle på deres Burger King-cheeseburger. (Foto: Privatfoto)
0 kommentarer
Vis kommentarer
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere