Betalingsring: Tag dog cyklen, dovne hunde!

Der er tusindvis af sure kommentarer om betalingsringen. Og så er der de få, der elsker den og ikke kan vente på, den kommer op. Hør dem her

- 15 procent mindre udledning af CO2 i København - det er det hele værd. Der er betalingsringe i vores nordiske venners hovedstæder, hvor det virker fint. I Sverige blev det også mødt med modstand, som herhjemme men i dag vil de færreste deroppe undvære den. Det handler om adfærdsændring og tankegang, så suit up og tør øjnene, for den kommer så fokuser dog på de fordele det giver i stedet for KUN at se det negative, skriver Henrik S.
Flemming F. er også glad:
- Betalingsringen er et skønt forslag, så vi kan få reduceret trafikken morgen og aften, og beløbet ser efter min mening godt og rimeligt ud, hatten af for regeringen, som ellers kun har lavet lort i den siden de kom til, skriver han.

Tag cyklen, din dovne hund
Mange af kommentarene handler om, at det vil tage længere tid, hvis man skal med bus eller tog. Men det er der også råd for:
- Hør nu her dit tudefjols! Hvis du kun har 16 km på arbejde, kan du fandme lette røven og cykle, dit dovne fjols. Hvis du ikke har behov for at fragte værktøj og andet lort til og fra job, er du fandme en ussel doven hund. Fat nu, at staten ikke skal betale for Jeres evindelige dovenskab og 'jeg vil have'.. Føj, hvor findes der mange uduelige mennesker.., skriver Jacob P.

Endelig sker der noget
Flemming J. er godt tilfreds. Nu sker der noget:
- Det koster samfundet mia. af kroner, at bilister sidder i kø omkring København. Virksomheder - transportfirmaer mv. mister tilsvarende store beløb på medarbejdere, der holder i kø - eller bevæger sig med få km. i timen. Den tidligere borgerlige regering gjorde stort set ingenting. Ret skal være ret - VK er med i forliget om udvidelsen af metroen. Ellers har indsatsen mest gået på at hæve overskud hos DSB. Ogh så ellers at lade stå til. Trængselsringen er et første forsøg på at ændre på udvikling, der opleves som et problem for rigtig mange - ikke mindst for de københavnere, der lider under den omfattende trafik i byen. Og langt om længe ser det så ud til, at vi får et alternativ fra blå blok. Roadpricing - jeg glæder mig til at se galden flyde fra blå stues "hysteriske kællinger", skriver han.

Bedre for børn
Francis J. er helt enig:
- Jeg vil gerne have et København, hvor mine børn kan vokse op med renere luft, mindre støj, mere plads til cykler og gående, flere grønne arealer, veje, hvor der er plads til andet end biler...plads til mennesker. Du sparer intet ved at køre bil og holde i kø, ej heller er det en samfundsøkonomisk gevinst. Man har regnet ud at cyklister koster 60 øre pr. km og bilister koster 3,74 kr pr kørt km.Samtidig er der en samfunds- og levetidsgevinst på 5,50 kr pr kørt cykel-km, så alt i alt har man beregnet en sparet udgift for samfundet på mindst 3 kr pr kørt km på cykel frem for i bil, og en hel del sparede kroner og optjent livsglæde for den enkelte cyklist, hvis hun lader bilen stå nogle flere gange og snupper cyklen til bageren f.eks. Det er også billigere med det offentlige kan jeg betro dig, skriver han.

Er betalingsrings-kritikerne nogen dovne hunde, der burde tage cyklen?

0 kommentarer
Vis kommentarer