Beboer skulle være hjemme i 3 uger: Varmemåler skulle skiftes

Lars synes, det er for groft, at hans ejendomsinspektør bad ham og 229 andre reservere 3 uger i kalenderen, fordi der skulle skiftes varmemåler

- Er det rimeligt at kræve at 230 KAB–lejer-familier skal rydde kalenderen i 3 uger fordi, der skal komme håndværkere i 15 minutter?

Fik først besked 14 dage før
- Planen var klar tidligt i juli, men inspektøren skrev først rundt til os d. 24. august, at der kom håndværkere i 3 uger, fra 5. til 22. okt. på trods af, at planen klart viser, at det kun tager 15 minutter pr. lejlighed, og at de kan klare 2 opgange pr dag.

Sådan indleder nationens! Lars V et læserbrev om at være stand-by, fordi en håndværker, skal udføre et stykke arbejde. Lars mener, at

Kunne ikke planlægge efterårsferie
- Inspektøren kunne allerede i juli have oplyst os, om dato, og før eller efter middag, men valgte at tilbageholde datoerne til 14 dage før besøget.

- Vi beboere kunne hverken planlægge efterårsferie eller skæve arbejdstider.

- Er det ikke både hovedløst og hensynsløst? Lejeloven kræver 6 ugers varsel, men inspektøren kan end ikke sige undskyld, slutter Lars, der gerne vil høre om han er den eneste, der synes, det er for galt, når håndværkere og f.ex.teleselskaber, der skal lave kabler og møbel-, hvidevare- og transportfirmaer, der skal levere varer, beder deres kunder om at være klar i mange timer eller dage?

Hvad med dig? Er du også blevet bedt om at være hjemme i en for dig uforholdsmæssig lang periode, fordi du skulle have lavet eller leveret noget?

 

1 af 2 
2 af 2 
181 kommentarer
Vis kommentarer