Blev bange da han så Bilkas tilbudsavis

Man skulle måske sløjfe disse aviser, så man ikke opfordrer kunder til at kommer mere i butikkerne end højst nødvendigt, skriver Kim M., og faktisk er Bilka delvist enige

Synes du 'alt til den store påskefrokost' er en god formulering i en corona-tid? Screenshot fra Bilkas tilbudsavis i denne uge.
Synes du 'alt til den store påskefrokost' er en god formulering i en corona-tid? Screenshot fra Bilkas tilbudsavis i denne uge.

- Både Føtex (der fylder 60 år) og Bilka (der her 2020 har 50 års jubilæum), kommer med rigtige gode tilbud i denne tid.

- Hvilket jo gør, at flere kunder vil kommer ned i deres butikker.

Tror ikke statsminister er glad for stor påskefrokost
- Dette er Bilkas tilbudsavis lige nu: ’I Bilka finder du alt til den store påskefrokost’.

- Tror ikke det er det vores statsminister har opfordret os til.

Sådan indleder Kim M. et brev til nationen! om coronasmitte og gode tilbud i supermarkedet. Kim synes nemlig, at store ansvarlige supermarkeder som Bilka og føtex burde vente med lave priser på udvalgte varer, indtil folk kan handle normalt igen, da han mener, at tilbud er noget man laver for at trække kunder til.

Sprutsalget stiger: Advarer mod fulde forældre

Handler det om sikkerhed eller omsætning?
Og det synes han ikke passer med budskabet om, at sikkerheden er vigtigt for Salling Group. Hans brev - som Salling Group, der driver bøde Bilka og føtex kommenterer nedenfor - fortsætter derfor således:

- En af påskedagene kører man 25 % på dyremad og økologi (vedhæftet billede 2). Det kan sikker nok skabe en corona-kø.

- Tilbudsaviserne er sikkert lavet for noget tid siden, men man skulle måske sløjfe disse aviser, så man ikke opfordre kunder til at kommer mere i butikkerne end højst nødvendigt. 

– Eller virker det jo noget pudsigt at direktøren for Salling Group, Per Bang har udtalt, at ’det handler alene om sikkerhed’. 

- Jeg tror Salling Groups strategi med gode tilbud har den modsatte effekt, i forhold til ’det handler om sikkerhed’.

Vi ønsker ikke at tiltrække mange på én gang
- De tænker mere på deres  pengepung end sikkerheden, og det gør mig faktisk bange, skriver Kim M. Fra Tore Nederland, marketingsdirektør i Bilka, lyder svaret at, faktisk har gjort noget, for at folk ikke vælter ind i butikkerne:

- Vi er meget opmærksomme på, hvilke produkter vi har markedsført i denne tid - netop fordi vi ikke ønsker at tiltrække mange mennesker på én gang.

- Derfor har vi bl.a. også sat vores TV-markedsføring på pause. Det har dog ikke været muligt med vores aviser, der er produceret et stykke tid inden Corona-krisen.

Kunderne skal ikke føle sig snydt
- Her har vi derfor valgt at holde fast i de priser, der er markedsført for at undgå forvirring - og for at de kunder, der har udset sig en bestemt vare, ikke føler sig snydt, skriver Tore Nederland, men hvad tænker du?