Dobbelt-nedbrud: Stiktosset på Stofa

Henrik skulle have arbejdet hjemme i dag - desværre er han internet-kunde hos Stofa, der selv kæmper med nedbrud i systemet

Følg nationen!

Opdatering kl. 16.31 med svar fra Stofa/Norlys: Det virker igen

- Tænk, hvis jeres internet var lige så stabilt som jeres opkrævninger.  

- Hvad man ikke betaler for af hurtigere hastigheder og Nokia-forstærkere for bare blive serveret den samme gamle sang med nærmest dagligt bøvl med forbindelsen og kundeservice, der intet kan gøre.

- Det er den mest frustrerende udbyder, jeg har haft kendskab til, og det er desværre den eneste udbyder, vi kan gøre brug af.

Hvad skal jeg sige til min chef?
Sådan skriver Jakob B. i en af - hold fast - 1600 kommentarer (mange af dem i den vrede ende), der lige nu kan læses på Stofas Facebook-profil. For siden kl. 8 i morges har 'mange' kunder haft problemer med at bruge internet og se tv. Og Henrik B. har ringet til nationen! fordi han skulle have arbejdet hjemme i dag.

Kan ikke sende sms
- Jeg synes, det for ringe, og jeg ved ikke, hvad skal sige til min arbejdsgiver, når jeg nu ikke har fået lavet noget, siger Henrik, og på Stofa.dk kan man læse, at problemerne ikke kun rammer kunderne.

- Desuden er der problemer med stofa.dk, herunder Mine Sider og driftsinformation.

- Det betyder også, at vi ikke kan udsende driftsinfo på sms og mail.

Ny melding om genstart
- Det er vigtigt, at dem, der oplever fejl, ikke genstarter/nulstiller jeres udstyr, da det kan skabe yderligere problemer, når fejlen bliver løst, skrev Stofa, og nationen! har spurgt Stofa, hvor mange der er ramt - hvad der er sket - og hvornår de regner med, at kunderne igen kan komme på nettet. Og det svarer Stofa på sådan her - og bemærk at kunderne nu bliver bedt om at genstarte deres udstyr:

Fejl i understøttende services
- Norlys har i dag været ramt af et større nedbrud på vores teleinfrastruktur, der specielt har ramt hårdt i Nordvest- og Midtjylland, men også andre dele af Danmark er blevet ramt af nedbruddet.

- Det betyder, at både tv- og internetkunder på Norlys’ fiber- og kabel-tv-net har været berørt af fejlen. Fejlen er på nuværende tidspunkt løst for langt størstedelen af kunderne, men der er fortsat kunder der kan opleve problemer. Vi arbejder på højtryk på at få alle kunder tilbage i drift.

Ny anbefaling: Genstart
- Hvis man er blandt de kunder, der fortsat oplever problemer, vil vi anbefale, at man genstarter sit udstyr.

- Vi har gennem dagen anbefalet de berørte kunder at undgå genstart, men på nuværende tidspunkt vil en genstart for de flestes vedkommende være det, der skal til, for at være kørende igen.

Vi ved ikke hvor mange der blev ramt
- Der er tale om fejl i de understøttende netværksservices, som er nødvendige for at internetforbindelserne virker hos kunderne.

- Den planlagte ændring af vores netværk har været testet og valideret i samarbejde med vores leverandør, men alligevel har vi desværre oplevet denne fejl, efter ændringen blev gennemført.

- Det er fortsat uafklaret, hvor mange kunder der har været berørt af fejlen, men vi kommunikerer med vores kunder på både hjemmeside, telefon og sociale medier, for at hjælpe bedst muligt.

- Vi anbefaler, at man holder sig opdateret på Stofa.dk og Stofas Facebookside. Her vil vi løbende orientere om udviklingen i sagen, skriver Stofa. Men flere mener, at de skal have erstatning for de timer, de ikke har haft signal:

- I er dyre nok, så jeg forventer at få rabat på næste regning, skriver Kenneth S. i en anden af de 1300 kommentarer, men hvad tænker du?

Hvorfor må Michael Dyrby blive?

Mit EB

Opret en gratis konto og få adgang til:
miteb-dagensvigtigste.jpg

Dagens vigtigste

Redaktionen udvælger dagens vigtigste artikler, så du altid er opdateret på det nyeste fra ind- og udland

miteb-lokalenyheder.jpg

Lokalt

Hold dig opdateret på vejr, trafik, bolig- og erhvervsnyheder i din kommune.

miteb-follow.jpg

Følg emner

Abonnér på de emner, der interesserer dig, så du aldrig går glip af noget.

miteb-saved.jpg

Gem artikler

Læst noget interessant? Gem artiklen til senere.