Du har 28 milliarder: Jeg vil bare gerne have min sofa, Lars?

Helle købte en Ilva-sofa i maj måned - den er stadig ikke kommet for, der er problemer med møbelhusets IT-system

Helle mangler en sofa, og synes Lars Larsen med sine mange milliarder godt kunne oppe sig lidt. (foto: privat/Ole Lind)
Helle mangler en sofa, og synes Lars Larsen med sine mange milliarder godt kunne oppe sig lidt. (foto: privat/Ole Lind)

- Jeg køber min nye sofa i maj måned og betaler kontant med forventet levering uge 28.

- Da jeg ik' hører noget, ringer jeg tirsdag i uge 28 for at høre, hvilken dag de kommer, og her får jeg at vide, at min sofa først kommer i uge 32.

Nu er den fire uger forsinket
Sådan indleder sofa-løse Helle O et indlæg til nationen! om de problemer hun - sammen med en del andre - har med at få leveret de møbler de har købt hos Ilva. Helle forærede sin gamle sofa til sin søn, der flyttede hjemmefra i juni og efterhånden træt af at sidde på gulvet, og derfor fortsætter hendes brev således:

- Jeg tager ned i butikken og beder om at snakke med afdelings-chefen, for at få en forklaring på hvordan 'forventet levering' kan blive forlænget med fire uger og hvorfor man ikke kontakter kunden.

Det er IT-problemer
- Jeg får en historie om, at deres lager er slået sammen med Ide møbler (det samme hørte jeg da jeg i foråret købte udendørs møbler, hvor der også var problemer), og han beklagede, at jeg ikke var blevet kontaktet.

Se også: IDEmøbler i shitstorm: Kunder raser over manglende møbler

- Så når vi til uge 32, og her ringer jeg om mandagen og får at vide at de ikke kan finde min ordre.

- Igen er det lager og it-problemer, men de vil kontakte mig dagen før levering og fortæller at ugen først slutter søndag.

Og leveringsproblemer
- I dag (uge 33 ) ringer jeg så og spørger, hvornår de kommer, og nu (efter lang tids søgen) finder damen i røret ud af, at min sofa står i Vejle...

- Det har den gjort siden uge 31, men nu er der leverings-problemer, så det vides ikke hvornår den kan blive leveret.

- Jeg synes ikke det er OK, og nu kan jeg læse at Lars Larsen, som ejer Ilva, har 28 milliarder kroner i banken.

Lars, sådan kan man ikke drive forretning
- Lars, med 5% i rente ved du godt, hvad jeg har mistet på denne lange ventetid, og under alle omstændigheder, kan man ikke drive forretning på den måde, skriver Helle, der også har set at andre kunder klager på Ilvas Facebook.

Træt af ventetid - bed om at få handlen ophævet
Michael Christiansen, direktør for IDdesign, der driver Ilva og IDEmøbler for ejeren Jysk beklager Helle forsinkede sofa, og fortæller, at der desværre er en 'pukkel' af kunder, der har betalt for møbler, de ikke har fået endnu.

- Det er vores nye IT-system, der skal køres ind, og for nye kunder er der styr på varerne og leveringen.

- Men desværre er der en 'pukkel' af gamle sager, som vi kæmper for at få leveret, siger Michael Christiansen, der ikke kan sætte tal på, hvor mange kunder, der har problemer med manglende møbler. Han kan dog sige, at dem, der ikke har fået leveret deres varer til den aftalte tid, kan bede om at få handlen ophævet.

Direktør: De fleste vil gerne vente
- Og der er der da nogen, der gør, selv om de fleste jo heldigvis vil have deres Ilva-møbel, siger direktøren.

Hvad siger du? Hvor lang tid vil du vente, får du beder om at få handlen ophævet?

 

1 af 2 
2 af 2 Helle mangler en sofa, og synes Lars Larsen med sine mange milliarder godt kunne oppe sig lidt. (foto: privat/Ole Lind)
196 kommentarer
Vis kommentarer