- Der er tale om to forskellige boligafdelinger – og to forskellige p-pladser.
- I det første tilfælde var der lavet en vægtbegrænsning for at forhindre varevogne på hele området. Derfor kunne en el-bil af tung vægtklasse faktisk ikke parkere i området. Og derfor valgte bestyrelsen at annullere afgiften.
Det fremgår af skiltningen
- I det nye tilfælde har den anden boligafdeling lavet en vægtbegrænsning på det meste af deres område, men dog indrettet parkeringspladser til tunge biler, så de rent faktisk kan parkere i afdelingen – på de dertil indrettede pladser.
- Det fremgår selvfølgelig af skiltningen.
Der er 24 særlige 'tung'-pladser
Sådan skriver Lejerbo til nationen! om de P-bøder, elbil-ejere i flere tilfælde har modtaget for at parkere på det der ligner helt almindelige P-pladser i boligafdelingerne.
Bøderne er udstedt fordi elbilerne vejer for meget - og én af bøderne, den Gitte fik i Hvidovre, på Høvedstensvej i november, blev slettet. Men den Thomas fik d. 16. december på Egevolden blev ikke - og det synes Lejerbo altså er helt som det skal være:
Men de 24 er slet ikke nok
- Ud af afdelingens cirka 250 p-pladser er der 24 pladser til biler med en totalvægt på mellem 2500 og 3500 kg. Altså må 'lette' biler ikke holde der.
- Derudover er der 6 ladepladser, som mellem 22.00 og 06.00 er parkeringsplads for el-biler, dog kun for afdelingens beboere, skriver Lejerbo i en uddybende kommentar, men Thomas synes stadig ikke bøden til hans VW ID4 giver mening:
- De 24 pladser er slet ikke nok.
Så de parkerer langt væk - og må gå
- Beboerne er begyndt at parkere på Byvej og går hjem i stedet.
- Til gengæld er der masser af pladser til personbiler - dog ikke elbiler, som de så vælger at definere som varevogne, skriver Thomas, man hvad synes du?