Ex-bankdirektør afslører: Kommune købte konsulenter for 44 mio på to år

Varde Kommune skal spare, men måske skulle de lade være med at bruge så mange penge på konsulenter, lyder opfordringen fra en tidligere, nu pensioneret, bankdirektør

-  I det private,ansætter man en direktør,til at styre biksen.

- Kan vedkommende ikke finde ud af dette,tjaa så er det farvel.

- I Varde ansætter man div direktører, som ikke kan finde ud af dette.

- Hvad gør man så.!!!! Tjaaa man bruger 2 cifret million beløb på konsulenter, der så skal adviser div direktører, om hvordan deres job skal udføres....suuukkkk.

Så mange chefer, så meget hjælp
Sådan skriver Victoria F i en kommentar på jv.dk til artiklen om det regnskabstjek en pensioneret bankmand har givet Varde Kommune. For 67-årige Niels Jørgen Nielsen, der har været filialdirektør, har gransket sig frem til at kommunen har udbetalt mere end 44 mio i 2016 0g 2017 til eksterne konsulenter. Alene 17 millioner er gået til folk, der skulle hjælpe Varde med HR og management:

- Kommunen har så mange højtuddannede chefer, at sådanne opgaver ikke burde kræve ekstern konsulentbistand i den størrelsesorden.

- Det betyder, at der er færre penge ude i ældreplejen, siger Niels Jørgen Nielsen, der også bliver bakket op at læseren Leif K:

- Som altid en absurd prioritering af, hvordan man bruger borgernes skattekroner.

- Men det er vel en naturlig konsekvens af, at de alt for længe har haft flertal alene: magt korrumperer, skriver Leif, men hvad tænker du?

Varde Kommune har cirka 50.000 borgere og indtægter på ligeover 3 milliarder. Synes du konsulent-regninger på 44,5 mio kr på to år er for meget?

.....

21 kommentarer
Vis kommentarer
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere