- Fra Lidls side beklager vi selvsagt også hændelsen.
- Vi håber, den berørte kunde har benyttet sig af muligheden for at få en ny vare.
Sådan skriver Lidl til nationen!, om den pakke grisekød Mads N fik med hjem forleden fra butikken i Valby. En pakke, der kun indeholdt 650 gram kød, selv om der stod et kilo på pakken.
En menneskelig fejl
Lidl har bedt leverandøren om at undersøge sagen, og de har tjekket deres produktionspapirer, men ingen afvigelser er fundet.
De skriver også, at der på emballage-linjen er en automatisk vægtkontrol, der frasorterer de undervægtige pakker med en checkvejer.
Deres eneste plausible forklaring er, at der i dette tilfælde er sket en menneskelig fejl, og at disse undervægtige pakker er returneret til pakkeprocessen i stedet for at være blevet frasorteret.
Den butiksansvarlige håndterede det 'skide godt'
Lidls leverandør har nu informeret deres medarbejdere om denne henvendelse og instrueret dem i korrekt procedure.
Specielt hvordan de skal håndtere afviste varer.
Mads N fortæller til nationen!, at han været nede i Lidt og fået ny pakke - med ét kilo gris i:
- Der var ingen slinger i valsen der.
- Den butiksansvarlige var meget imødekommende og håndterede det skide godt, skriver Mads til nationen!, men hvad siger du?