- Jeg kontaktede et bilbiludlejningsfirma i Danmark for ca. 1 1/2 uge siden i forbindelse med, at jeg nu med kone og 3 børn rejser til Alicante i Spanien. - Bekræftelsen på min reservering bad jeg om, at sende til mig på mail - sammen med forsikringsbetingelser til bilen. Mailen driller . Jeg modtog kun en mail uden indhold. Jeg oplyste medarbejderen herom. Han prøvede at sende mailen et par gange mere med samme resultat. Sådan indleder nationens! Jesper J et brev om ferie-frustration, der begyndte allerede før han var taget afsted. For Jesper ville gerne kende prisen på billejen inklusiv forsikring før han tog afsted, men som du kan læse dig frem til, kunne det ikke lade sig gøre. - Mailen kom altså aldrig, og den efterfølgende dag kontaktede jeg medarbejderen - hun hedder Sofie - igen, og hun oplyste mig om, at AVIS desværre ofte havde problemer med fremsendelsen af mail til deres kunder. - Sofie oplyste mig om, at jeg ikke skulle være bekymret for forsikringen på bilen, idet den ifølge hende dækkede både ruder, sidespejle, dæk og hjul. Computeren driller stadig - Jeg bad Sofie om, at sende mig forsikringsbetingelserne. Dette kunne desværre ikke lade sig gøre, da computeren stadig 'drillede' igen. - Den efterfølgende dag kontakter jeg firmaet igen, og forklarede igen, at jeg gerne ville have en kopi af forsikringsbetingelserne til bilen. - Nu fortalte en ny medarbejder mig, at Sofie havde taget fejl, da hun lovede mig, at forsikringen som fulgte med bilen dækkede ruder, sidespejle, dæk og hjul. Han stillede mig herefter om til Sofie som overfor mig oplyste, at hendes kollega tog fejl. - Jeg bad hende undersøge sagen til bunds, idet jeg ikke ønskede, at leje en bil, som manglede del af forsikringen. Åhh - jeg har taget fejl. Du skal tegne tillægsforsikring - Sofie vendte herefter tilbage og oplyste, at hun desværre havde taget fejl, idet hun havde set på lejebetingelser for England. - Hun oplyste mig herefter om, at jeg blev nødt til, at købe en tillægsforikring i Alicante. - Hertil oplyste jeg hende om, at jeg mente, at firmaet burde kompensere økonomisk for fejlen og den ekstra udgift med tegning af en tillægsforsikring, idet jeg var blevet misinformeret af hende. - Sofie oplyste mig om, at hun godt kunne forstå, at jeg var utilfreds, men hun kunne ikke gøre noget herved. Hun gav mig nummeret på klagecentralen. Vi skal nok finde en løsning - Her blev jeg af en svensk medarbejder lovet, at en chef ville kontakte mig og at vi nok skulle finde en fornuftig løsning. - Jeg blev aldrig kontaktet af en leder. Jeg blev bare sendt rundt telefonisk til ca. 10 forskellige medarbejdere for til sidst at ende med, at blive stillet om til Sofie igen uden en løsning på problemet. - Jeg synes, at firmaet burde have vedkendt sig fejlen med, at deres medarbejder misinformerede mig i forbindelse med leje. - I stedet for sender de mig bare rundt til 10 forskellige medarbejdere og håber på, at jeg bliver træt og giver op, skriver Jesper, der gerne vil høre om andre nationen!-medlemmer har haft samme oplevelser med forsikring til udlejningsbiler. Har du nogle gode - eller dårlige - erfaringer med prisen på udlejningsbiler?