Glad mand: Troede de 3240 kroner var tabt

Vi havde egentlig regnet med at vores penge på påskeugen var gået tabt, men vi kunne altså videreføre hele lejebeløbet for påskeferien til en sommeruge, skriver Jesper, der synes han har fået meget fin kundeservice.

- Hej!

- vi havde lejet et sommerhus her i påsken gennem Novasol.

- De tilbød ombooking uden ekstra-omkostninger - dog skulle vi blot betale forskellen, hvis vi bookede huset i en dyrere sæson, end det vi havde booket.

- Så nu tager vi i samme hus første uge i sommerferien, og har udelukkende betalt prisforskellen mellem påskeugen og en sommeruge.

Se også: 23.000 er tabt: Storfamilie havde booket luksussommerhus

Nu skal vi afsted i højsæsonen
Sådan indleder Jesper R et brev til nationen! om overraskende god kundeservice i en corona-tid. Jesper har nemlig læst om andre lejere, der af den ene eller anden grund gerne ville ombooke et ophold i et sommerhus – men som har fået nej. Og derfor vil han gerne dele sin gode oplevelse, som firmaet Novasol kommenterer nedenfor. Jespers brev fortsætter nemlig således:

- Oprindeligt havde vi betalt 3.240kr inkl. slutrengøring (og 10% rabat).

- Sommerferien blev 6.894kr, så vi har betalt 3.654kr oven i.

Og det koster en del mere - det er helt forventeligt
- Det er naturligvis en del mere, men det er højsæson (sommerferien), og helt forventeligt.

- Vi havde egentlig regnet med at vores penge på påskeugen var gået tabt, men vi kunne altså videreføre hele lejebeløbet for påskeferien til en sommeruge, skriver Jesper, og nationen! har bedt Novasol svare på, hvorfor de tilbyder kunderne at ombooke, fremfor at stå fast på den indgåede lejeaftale. Og det vil de gerne svare på:

- Tak for mail.

- Såvel Novasol som hele branchen er utrolig hårdt ramt af krisen, og vi kæmper hver dag for vores overlevelse.

Vi tilbyder gratis ombookning
- For at kunne overleve behøver vi både vores gæster, husejere og ikke mindst vores ansattes støtte, og vi oplever heldigvis at langt størstedelen er med os i denne kritiske periode.  

- Vi tilbyder alle vores gæster, at de gratis kan ombooke til en senere periode, men til samme feriebolig.

- På denne måde forsøger vi at hjælpe såvel vores gæster som vores husejere, ved at gæster beholder bookingen og husejeren indtægten, blot til et senere tidspunkt. 

Vi bringer rosen videre til vores ansatte
- Det skal dog pointeres, at dette er en ekstraordinær og tidsbegrænset mulighed vi pt. tilbyder til vores gæster.

- Vi er glade for at høre, at vores gæster inkl. Jesper sætter pris på denne mulighed, hvilket vi vil lade gå videre til alle vores hårdarbejdende ansatte i call centrene, skriver Jesper Johansen fra Novasol, men hvad tænker du?

1 af 2 
2 af 2 
53 kommentarer
Vis kommentarer