- Broen har et overskud på 33 milliarder.
- Den skal ikke længere være en PENGEMASKINE!
- Brug noget af det overskydende til velfærden i Danmark - DET ER DER BEHOV FOR!!
Sådan skriver Annette S i den pt. mest populære kommentar, der er skrevet på Ekstra Bladets Facebook om regeringens plan om at sænke prisen på en tur over Storebælt.
Regeringen vil sænke prisen for at krydse Storebælt
Så ville man besøge venner og familie
Og Annette er ikke alene:
- Burde være gratis eller så godt som . .
- Så man ville kunne besøge venner og familie uden sådanne omkostninger, skriver Hans H. på nationen! i en af de 210 kommentarer den foreslåede prissænkning på 25 procent har fået. Og Johnny synes og det burde gratis - eller næsten:
- Vi lever i Danmark og det skal da ikke koste noget og besøge sin familie på den anden side.
- Og skal det endelig koste noget, så skal det være super billigt, max 50 kr. hver vej.
- Det samme gælder i tog rundt i Danmark, s-toget burde koste 10 kr. og køre i, lige meget hvor langt eller kort man skal og børn 5 kr, skriver Johnny.
Bilister har betalt 42 milliarder
For halvandet år siden kunne nationen! fortælle, at bilister samlet set hat lagt 39 milliarder i Storebæltsbroens kasseapparat - og tæller man billetindtægterne for 2016 med, så lander den samlede bilist-betaling til broen, der kostede 23 milliarder at bygge, på 42 milliarder:
- Det burde være ganske gratis, da alle danske broer er betalingsfri.
- Hvorfor i hulen skal der så betales til Fyn eller til Sjælland.
- Så kommer der straks nogle, der siger at den skal vedligeholdes.
- Men hvem betaler når andre broer bliver vedligeholdt?
- Det regeringen siger nu, er skide 50 kr over flere år.
- Tænk tak, 50 kr ialt, bare ikke ok, skriver Gitte, men hvad mener du?
Hvad skal det koste at køre over Storebælt?