Hele familien Sølvhøj bruger Telenor: Dyrere og dårligere

Familien var glade for Telenor i fire år, men nu synes de, det blevet dyrere og dårligere, og at Telenor er umulige at komme i kontakt med. Og så er der også ballade omkring forsikringen.

Tre børn og Pernille i gang med mobilerne fra Telenor. Far tager foto.
Tre børn og Pernille i gang med mobilerne fra Telenor. Far tager foto.

- Hej.

- Vi består af en familie på 5, der de sidste ca 5 år har været trofast kunde hos Telenor, dels pga. deres mange telefone,r man kan købe, men også pga. den personlige kontakt.

- Den sluttede så for et par år siden, men nå ja, vi fortsatte og kørte gerne de 20 minutter hver gang for at komme i tale med dem, når vi skulle købe nyt og det sker som regel en gang om året.

- Vi køber ofte nye telefoner, da vi har muligheden for det og altid med forsikring, for med 3 børn, går det nogle gange galt.

Da vi skulle bruge forsikringen blev jeg skuffet
Sådan indleder Pernille Sølvhøj et brev til nationen! om den bøvlede situation hun og hendes mad og hendes tre børn er havnet i. For efter fire gode år, har der siden sommeren 2016 været ballade omkring forsikringen, der er abonnementer, der pludselig er blevet dyrere, og så er der dårligere dækning på mobilen og frustration over, at Telenor ikke svarer. Pernille håber, at hun med sit opråb kan trænge igennem, og som du kan se af Telenors svar nedenfor, så er de parat til at lytte til hende. Pernilles brev fortsætter nemlig således:

- Sidste år i maj købte jeg igen 2 telefoner og da de kender os godt, var det nemt og hurtigt.

- MEN, da jeg desværre skulle bruge min forsikring nogle måneder efter, da skærmen gik i stykker, blev jeg slemt skuffet.

- Ingen forsikring og trods flere dialoger, med meget tvivlsomme kommentarer fra butikken, måtte jeg erkende, at jeg selv måtte betale gennem min forsikring, som så løb op i 3000 kr + jeg allerede havde givet 4500 for telefonen.

Men Telenor fik en chance til 
- Jeg overvejede at opsige det hele, men kunne jo godt lide den personlige kontakt, så vi blev.

- For fejl kunne jo forekomme, selvom det dog var en dyr en og ja, jeg skulle jo have tjekket alle mine papirer igennem, men det havde aldrig tidligere været et problem.

- Men nu er det nok.

- Jeg køber igen nye telefoner i slutningen af 2016 til min mand og de mindste piger + abonnement på internet til både os og vores datter.

- Jeg har en lang snak med butikken om vores behov og da de endelig træder i kraft, har vi kun ca. halvdelen af den lovede hastighed.

Men det går for langsomt
- En opringning til kundeservice fortalte mig også bare, at han slet ikke forstod at vi havde fået oplyst, at denne hastighed kunne bruges, for det var slet ikke nok.

- Så efter en lang kamp, kunne jeg endelig blive fri for min bindingsperiode på 6 måneder.

- Inden da tilbød de da, at jeg kunne prøve lidt mere og måske med en anden router, men jeg måtte så fortælle dem, at det blev min hastighed jo ikke hurtigere af.

- Nu har jeg d 28.03.2017 sendt endnu en klage, efter at kundeservice fortæller mig, at jeg skam alligevel HAR forsikring på min telefon.

- Så jeg har bedt om at få dækket de udgifter, jeg havde da jeg fik min telefon ombyttet gennem min forsikring, ligesom jeg har bedt dem forklare, hvorfor jeg lige pludselig betaler meget mere end jeg skal.

Og nu kan vi ikke komme i kontakt med dem
- Alle vores abonnementer er pludselig steget og jeg har ikke modtaget nogen forklaring og det var kun sådan, at jeg fandt ud af, at jeg åbenbart stadig har en forsikring.

- Jeg spurgte ham flere gange om han var sikker på, at det er min telefon fra maj sidste år og det var han helt sikker på.

- Men nu svarer de ikke og trods flere mails og opringninger, får jeg bare at vide, at de har travlt og at de svarer når de kan.

- Jeg kan ikke en gang komme i direkte kontakt med dem over telefonen, da de kun kan kontaktes via mail.

Men de burde svare når deres kunder ringer
- Og som den flinke mand sagde over telefonen i sidste år, så HAR de jo svaret, da jeg sendte mailen. Jeg har ligesom fået et standardsvar om, at de har modtaget min mail.

- Ja flot, det er jo ikke et svar.

- Så nu står jeg her med afdrag på telefon, jeg ikke længere har, abonnementer, der pludselig er blevet dyrere, dårligere dækning på mobilen og frustrationen over, at Telenor åbenbart er blevet så stor, at de ikke længere kan servicere deres kunder, skriver Pernille, der har på fornemmelsen, at hun ikke er den eneste, der er står med den slags frustrationer??

Ring - for sådan skal det ikke være
Telenor - som har fået Pernilles brev til gennemlæsning - har sendt denne kommentar:

- Vi er rigtigt kede af at høre, at en af vores trofaste kunder har haft en oplevelse af, at vi ikke har kunne hjælpe hende. Sådan skal det ikke være.

- Vi er dybt optagede af, at vores kunder får en god oplevelse med os, og det lader ikke til at være tilfældet her.

- Derfor vil vi gerne opfordre Pernille til at rette henvendelse til os igen via vores kundeservice på 72 100 100, så vi kan tage en dialog med hende og få afklaret, hvordan vi bedst kan hjælpe hende, skriver markedsdirektør Lars Thomsen til nationen!, men hvad tror du?

Bliver Pernille forvandlet til en glad kunde, når hun ringer 72 100 100?

Og har du også problemer med dit teleselskab? 

 

75 kommentarer
Vis kommentarer
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere