- Må ærligt sige, at den man køber afviger utroligt meget fra den på jeres reklame her
Sådan skriver Johannes R på Burger Kings Facebookside i en af de 3151 kommentarer, bøf- og sandwichfirmaets nyeste opfindelse Smokey BBQ Burger har fået.
Rigtig mange af kommentarerne kommer fra danskere, der mener, at det er dem, der har opfundet Burger King-kreationen, der serveres med chili cheese, men adskillige er ligesom Johannes, ret skuffede over den forskel der er på reklamen og virkeligheden:
- Og det er så hvad man får, skriver Nanna C, der også har lagt et foto af den ægte Smokey BBQ ud sammen med sin kommentar. Thomas J er bare skuffet:
- Helt ærligt.
- Hvis i kalder det for den ultimative burger er i da ikke værdige til at sælge mad.., skriver Thomas J.
nationen! har spurgt Burger King, hvad de svarer de skuffede kunder - og hvor mange chili cheese, der er i den burger, der er brugt til plakatfotoet. Burger Kings marketing- og kommunikationsdirektør Ole Erik Samseth svarer således:
Det skal være tydeligt
- Når vi fotograferer vores burgere, har vi to formål. Til dels skal burgeren se lækker og appetitlig ud, og til dels skal alle ingredienser være tydelige for forbrugeren.
- Vores Smokey BBQ indeholder to chili cheese, som vises på billedet af burgeren.
- Hvis en af vores gæster mod forventning ikke skulle have fået to chili cheese i sin burger, er det en beklagelig fejl, og i de tilfælde får de naturligvis en ny burger, skriver Ole Samseth.
Men hvad siger du? Og kender du nogen, der har proppet chili cheese i deres burgere, før Burger King lavede deres Smokey BBQ?