Julehjælp: Spillertrøjer et et hit

FC Midtjyllands bidrag til årets julehjælpsindsamling er godt i gang med auktion over spillertrøjerne

Under sloganet 'Forza Juleaften' er superligaklubben FC Midtjylland gået aktivt ind i årets julehjælp ved at sætte spillertrøjerne til salg på Lauritz.com. (Foto: Lars Poulsen).
Under sloganet 'Forza Juleaften' er superligaklubben FC Midtjylland gået aktivt ind i årets julehjælp ved at sætte spillertrøjerne til salg på Lauritz.com. (Foto: Lars Poulsen).

Der er rift om FC Midtjyllands spillertrøjer. Og ikke mindst trøjerne fra tidligere FCM-spillere, der nu optræder i udlandet. De er sat på auktion på Laurtiz.com som klubbens bidrag til Dansk Folkehjælps og Ekstra Bladets indsamling til børn af enlige fædre og mødre på overførselsindkomst.

- Vi har lige nu syv trøjer på auktionen. Den, der trækker bedst lige nu er Jakob Poulsen fra Monaco. Hans trøje er budt op i 1100 kroner. Men fra på fredag udvider vi auktionen, da yderligere 16 af vores spillere også har doneret deres trøjer til indsamlingen, siger Danni Smed Kristensen fra FCM's erhvervsklub 'The Locals.'

Dertil kommer, at fanklubben Black Wolves har doneret 2.800 kroner fra pølsesalget fra hjemmekampen mod Brøndby i søndags.

Superligaklubbens indsamlingskampagne rundes af under hjemmekampen mod AGF søndag 8. december, hvor der vil blive samlet ind på tilskuerpladserne.

Se også: Stadigt større behov for julehjælp
FC Midtjyllands direktør Claus Steinlein forklarer initiativet med, at man som klub tager et socialt ansvar på sig.

- Vi er en klub for en hel region. derfor er det en del af vores profil at gøre de midtjyske borgere stolte og at tage et socialt ansvar på os. I den forbindelse er det helt oplagt, at vi engagerer os i julehjælpsindsamlingen, siger Claus Steinlein.

I Dansk Folkehjælp er der begejstring for den midtjyske superligaklubs engagement i julehjælpsindsamlingen.

- VI har store forventninger til FC Midtjyllands initiativ. Det er ikke bare en enkeltstående begivenhed, men en kampagne, der kører over en længere periode, som klubben har dedikeret sig til, siger Helle Bertram fra Dansk Folkehjælp.

Se også: Juhu: Gavmilde vælgere gav 500.000 til Julehjælp
Samme holdning har indkøbs- og marketingsdirektør i Silvan , Thomas Juul, der står i spidsen for et af de to erhvervspaneler, som 4. decemeber dyster om at samle flest penge ind til julehjælpen.

- Når vi ser en klub med et brand som FC Midtjylland og ikke mindst deres spillere gå ind i det her, så tror jeg på, at deres fans og sponsorer også mener, at det er noget, de bør støtte. Og så er det altså folk ude på heden. Når de går ind for noget og beslutter sig for noget, så holder de fast og giver den hele armen. Det skal nok give et godt resultat, siger Thomas Juul.

Se også: Fattig 5-årig: Kalendergave hver 5. dag er OK, mor

Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere