Kæreste-problemet: ALKA afviser trofast kunde

I fem år har Kathrine været glad for Alka, men nu er der problemer, fordi hun er blevet glad for en mand, der for år tilbage skyldte Alka penge. Er det fair?

Pernille vil købe en ny brugt bil for 180.00 kr og ville høre om prisen på en bilforsikring. Det her svar gjorde hende vred.
Pernille vil købe en ny brugt bil for 180.00 kr og ville høre om prisen på en bilforsikring. Det her svar gjorde hende vred.

- Jeg har i 5 år haft Alka som forsikringsselskab, og har altid været en tilfreds kunde og har altid betalt mine regninger til tiden.

- I de 5 år har jeg haft bilforsikring, husforsikring og indboforsikring hos dem.

Møde en mand der havde en restance
- For 2 år siden møder jeg min kæreste, som – viser det sig - har en restance på bilforsikring hos Alka.

- Restancen bliver med min hjælp betalt. Han har efterfølgende ikke haft bil, men har en ulykkesforsikring hos Alka den dag i dag.

Sådan indleder Pernille D et brev om at være glad for sit forsikringsselskab den ene dag – og rigtig skuffet og forarget over samme selskab dagen efter. For Pernille og kæresten stor for at skulle købe en ny brugt bil, pris lige under 200.000, og da hun kontakter Alka, så får hun - som du kan se - besked om, at de ikke vil forsikre hendes nyes bil.
Hun får også at vide hvorfor, og nationen! har på Pernilles opfordring spurgt selskabet om svaret fra kundeservice virkelig er korrekt. Deres svar kan du læse nedenfor – Pernilles brev fortsætter nemlig således:  

Og så ringer jeg fordi vi vil købe en ny bil
- I går ringer jeg så til Alka for at få en pris på en anden bil, som jeg overvejer at købe.

- Og beskeden er, at jeg ikke kan tegne nye forsikringer hos dem grundet den restance, som der på et tidspunkt har været i husstanden.

- Det har Alka siden restancen blev betalt intet fortalt mig om.

- Jeg har endda været i kontakt med dem et par gange for at nedsætte min selvrisiko på bilen og sikre mig, at min kærestes søn, også var dækket på indboforsikringen, da han flyttede ud til os tidligere i år.

- Efter beskeden per telefon i går, har jeg klaget til Alka og fået vedhæftede svar:

Ubegribeligt at man stempler en hel husstand
- De har velvidende, at jeg ikke kunne tegne ny forsikring hos dem, gladeligt modtaget mine og min kærestes penge hver måned.

- Fy for satan!

- Og hvordan man kan tillade sig at stemple en hel husstand som dårlige betalere er mig helt ubegribeligt!

- Alka har ihvertfald dags dato mistet mig som kunde, skriver Pernille, der har sendt korrespondancen mellem hende og kundeservice med  som bevis.

ALKA: Det har betydning hvem man deler husstand med
nationen! har spurgt ALKA om de lan bekræfte at de ikke vil forsikre Kathrines nye bil – fordi hendes kæreste skyldte penge for nogle år siden. Og de vil de gerne:

- Ja, jeg kan bekræfte, at det har en betydning for ens forsikringspræmie, hvem man vælger at dele husstand med, skriver ALKA, men hvad tænker du?