Kiosken er hele deres liv: Nu bliver de smidt ud så 7/11 kan komme til

Kiosken er vores livsværk, skriver Nafisa til nationen! Hun er vred over, at hun og familien skal ud, for at give plads til en 7/11.

De kommer oprindelig fra Indien, men nu har de drevet kiosk på Herlev Hospital i 20 år.
De kommer oprindelig fra Indien, men nu har de drevet kiosk på Herlev Hospital i 20 år.

- Jeg kommer, desværre, ofte på Herlev hospital, men jeg har aldrig oplevet at gå forgæves i kiosken.

- De sælger jo for pokker både slik, blade, frugt, sutsko, briller, drikkevarer.... det eneste de ikke sælger er vist smøger.

- Så jeg forstår ikke Herlev Hospitals argument. Hvad om de 'bestilte' de varer, de mener mangler hos familen i stedet?

 

De store kæmpeforetagender styrer det hele
Sådan skriver Emine S på TV2Lorrys Facebookside i en af de mange kommentarer Herlev Hospitals beslutning om at droppe det årelange samarbejde med Nafisa og hendes familie, der har drevet hospitalets kiosk, har fået. Og Emine er ikke den eneste, der synes hospitalets beslutning om et fyre Nafisa og erstatte hende med en 7/11 virker urimelig:

- Da jeg altid holder med den 'lille' mand vil jeg selvfølgelig støtte den 'købmand', der har serviceret hospitalet i 20 år 
- Hvorfor skal det altid være de store kæmpe foretagener der skal styre det hele, skriver Claus T videre på Lorrys Facebook, og Nafisa - som oprindelige stammer fra Indien - har i dag sendt dette brev til nationen!:

Hospitalet hiver vores livsværk fra os
- Efter at vi har tilbragt mere end 20 år - 6 år som ansatte, og 15 år som lejere/ejere af kiosken på Herlev Hospital, så er vi blevet opsagt af udlejer (Herlev Hospital).

- Det er vores livsværk som Herlev Hospital 'hiver' ud af hænderne på os. Vi er blevet opsagt for, at 7Eleven kan komme ind som lejere for at drive vores kiosk.

- Udlejer gav os for få år siden påbud om at stoppe tobaks varer som vi efterkom øjeblikkeligt.'

 

Vi har tjekker 7/11s priser - uha de er høje
- Ligeledes har vores salgspriser på vores produkter været godkendt af vores udlejer (Herlev Hospital).

- Det står også som krav i den lejekontrakt vi har fået fra udlejer, at priserne skal være så lave som muligt for at kioskens brugere kan handle til lave priser.

- Vi har været på Hvidovre Hospital samt på Rigshospitalet, hvor 7Eleven har lejet sig ind - her er priserne i gennemsnit 30 % højere end priser på identiske varer hos os på Herlev Hospitals kiosk.

- Vi har ligeledes flere gange forespurgt om muligheder for udvidelse samt at give nøjagtigt samme udbud som 7Eleven har, men det har Herlev hospital afvist.

Skulle have været ude i dag
- Over 3000 har valgt at støtte os med underskriftsindsamling, som kioskens brugere på eget initiativ valgte at igangsætte. Udlejer valgte at true os med øjeblikkelig opsigelse såfremt det ikke straks stoppede.

- Mange kunder bakker os op, og de kommer selv ind og siger, at de deler opslag på sociale medier for at bakke os op.

- Vi er rigtige glade for at servicere Herlev Hospitals brugere - heldigvis er det gensidigt fra kioskens brugere som give os 100 % opbakning, skriver Nafisa, der - hvis hospitalet havde fået deres vilje - skulle have været ude i dag.

 

Nafisa og resten af hendes familie har klaget til bolignævnet, der behandler klagesagen d. 4. maj. Indtil da fortsætter kiosken.

Men hvad siger du? Forstår du godt at familien kæmper for deres livsværk?

1 af 4 
2 af 4 
3 af 4 
4 af 4 De kommer oprindelig fra Indien, men nu har de drevet kiosk på Herlev Hospital i 20 år.
720 kommentarer
Vis kommentarer
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere