- Jeg købte en pose økologiske appelsiner i Netto på Tagensvej.
- De var på tilbud til ti kr.
- Jeg gik hjem og gik i gang med at lave mig en lækker smoothie, men ...
- Den sidste appelsin var levende.
- Der er sådan nogle orme, der kravler rundt.
Artiklen fortsætter under videoen ...
Hvordan kan man sælge sådan en vare?
Sådan lød det tidligere tirsdag i nationen!-telefonen, da JK fra København ringede og bad om hjælp til at kontakte Netto vedrørende den levende appelsin, hun havde i køkkenet. JK ville nemlig gerne advare andre appelsinkøbere - og høre, hvad hun skulle stille op. Hun havde forsøgt at ringe til Netto, som ikke havde været særligt behjælpelige eller undskyldende.
- Hvad er det for noget at sælge sådan en vare?
- Og kan det være rigtigt, at Netto bare siger 'tak for oplysningen' – vi kontakter leverandøren, når man ringer og fortæller dem om deres orme, fortsatte JK. nationen! har spurgt Sallings presseafdeling om, hvad de synes, JK skal gøre - og om der er andre, der har haft samme klamme oplevelse. De har formidlet dette svar fra distriktschef Mukhtar Elmi:
Sker uhyre sjældent
- Heldigvis sker det uhyre sjældent, at en kunde får uønskede gæster med hjem i vores friske frugt og grønt – og vi har heller ikke fået lignende henvendelser på netop denne sending appelsiner.
- Men det ændrer selvfølgelig ikke på den dårlige oplevelse.
- Kunden kan nemt få pengene tilbage direkte i vores Netto+ app, hvis kunden allerede har en profil her.
- Alternativt refunderer vi dem naturligvis næste gang, vejen alligevel går forbi Netto på Tagensvej, skriver Mukhtar, men hvad tænker du?