Lars ville tale med YouSee-direktør om mail-fejl: Der kan gå 5 arbejdsdage

nationen! får hver dag adskillige opkald fra frustrerede yousee-kunder, der har problemer med mail-systemet. YouSee fortæller, at de har lavet en hjælpeside.

Hundrevis af læsere har eller har haft problemer med YouSees mail-system. Alene fredag ringede tre personer til nationen! for at bede om hjælp. Arkivfoto: Ritzau Scanpix
Hundrevis af læsere har eller har haft problemer med YouSees mail-system. Alene fredag ringede tre personer til nationen! for at bede om hjælp. Arkivfoto: Ritzau Scanpix

- Onsdag den 30. oktober var sidste gang, jeg modtog mails og kunne sende mails.

- Jeg fik at vide, at der kunne gå op til 5 arbejdsdage, men jeg har dog kontaktet dem hver dag siden, for selvom jeg er en privatperson, har jeg brug for adgang til mails.

- Jeg skriver bl.a. en del jobansøgninger og har en del arbejde for en idrætsklub.

- Men det vel egentlig underordnet, hvad jeg bruger min mail til – det er YouSee, der har 'migreret' mit outlook og lavet fejl.

Se også: Opgradering gik galt: Yousee-kunder uden mail

Har bedt om at tale med den adm direktør
Sådan indledte Lars W en mail til nationen! (sendt i tirsdags fra en vens mailadressem hvis du undrede dig) om de mail-problemer han har med sin YouSee-mali.
Lars er langtfra den eneste, der de seneste uger har kontaktet nationen! om de problemer, YouSees mail-system er i pt. Og det svar YouSee har sendt (læs det nedenfor) minder meget om det, de sendte for 2 uger siden, da Peter S brokkede sig til nationen. Lars' mail fortsætter således:

Har du har problemer med din yousee-mail?

Se resultat

Har du har problemer med din yousee-mail?

Din stemme er modtaget

Vis afstemning

Fejl

Der skete desværre en fejl, prøv igen senere.

- Jeg har flere gange forsøgt at komme til at tale med en leder, men her støder jeg ind i en tidsfrist på, hvor lang tid der evt. kan gå.

- Der bliver oplyst 24 timer, 48 timer og så 48 arbejdstimer, som jo er 6 dage. Men denne tidsfrist har de altså ikke overholdt.

Han er vist ikke tilgængelig
- Har også forsøgt at komme til at tale med deres adm. direktør, men her bliver jeg mødt med mange spørgsmål og kommer stadig ikke igennem. Det er vist ikke tilgængelighed.

- I går, den 5. 11, fik jeg at vide, at jeg skal have en kode for at komme til en genvej til at kunne tilgå mine mails, men den kode kan også være 5 dage undervejs.

Vi har været i dialog med kunden - nu virker hans mail
- Hvad er det for noget, spørger Lars, der dog fik løst sine problemer efter at nationen! havde skrevet til YouSee's pressekontor. De skriver:

- Vi har været i dialog med kunden, og hans mail virker igen.

- Det er meget beklageligt, at kunden ikke har fået den rette vejledning, når han henvender sig til os, og det skal vi selvfølgelig gøre bedre.

Kunderne forventer at vi hjælper dem hurtigt
- At kunne sende og modtage mails er af afgørende betydning i en digital verden, og derfor kan vores kunder med rette forvente, at vi hjælper dem så hurtigt som muligt, når der opstår problemer.

- Som vi skrev sidst, er vi i fuld gang med at opgradere vores mailplatform, så YouSee’s kunder får en bedre og sikrere mailkonto med mere lagerplads.

- Det kræver bl.a., at nogle kunder skal ændre i deres opsætning.

- Vi har lavet en hjælpeside, hvor kunderne bl.a. kan finde hjælp til en ny opsætning af deres mailkonto, og som vi løbende opdaterer: https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/faq, skriver YouSee, men hvad mener du?

Hvad mener du om den hjælpeside YouSee har oprettet til deres mail-kunder?

Se resultat

Hvad mener du om den hjælpeside YouSee har oprettet til deres mail-kunder?

Din stemme er modtaget

Vis afstemning

Fejl

Der skete desværre en fejl, prøv igen senere.

Thommy har også problemer
I løbet af i dag, fredag, har Tommy J ringet ind til nationen! om sine YouSee-problemer, og den mail, som hans søn har sendt, er videresendt til yousee's pressekontor:

- Hej. Jeg skriver på vegne af min far Thommy J. ang mail som aftalt.

- Min far har ikke kunne sende og modtage mails i 8 dage trods de siger, at de arbejder på problemet, skriver sønnen.

En person, der ønsker at være anonym, har desuden sendt denne text om problemet. Han bruger meget tid på at hjælpe andre - især ældre mennesker - med deres computerproblemer:

Flere mennesker har kontakte mig
- Hej Thomas. Vi talte sammen tidligere i dag.
- Gennem den seneste tid har flere mennesker kontaktet mig om hjælp til at klare deres mailproblemer.

- Det er gennemgående at man i nogle dage ikke har modtaget og heller ikke kan sende mails.

- Når man forsøger bliver man bedt om at indtaste brugernavn og password til kontoen, hvilket bare kører i ring.

Yousee lover hjælp i løbet af 5 dage
- Nogle gange kan man tilgå sin mail via 'webmail' hos YouSee – hvis man vel at mærke kan huske sine log in oplysninger til den tjeneste.

- Ellers er YouSee mere eller mindre behjælpelig med at få det klaret.

- Når man så kommer ind på 'mit YouSee' er det sommetider heller ikke muligt ad den vej at komme igennem til sin mail.

- Så opretter YouSee en fejlrapport som man lover at besvare inden for 5 hverdage. Det sker imidlertid ikke og fortsat kan man ikke få hul igennem til sin mail.

Og der også lang tid til 15. december
- Andre kunder  incl. mig selv oplever at for længst slettede mails pludselig vælter ind i indbakken igen.

- Problemet skyldes at YouSee flytter mailadresser fra en gammel platform til en ny platform. På webmail oplyses at det kan vare frem til den 15. december.

- Nå man ringer til YouSee er det reglen at der er lang ventetid. Man oplyser imidlertid blot at 'man i øjeblikket har meget travlt'. Det er nok en mild udtalelse, idet det har været gældende i månedsvis.

 

Men i TV-reklamerne fungerer yousee
- For de kunder der berøres er det et irriterende problem.

- YouSee henviser til databeskyttelsesloven så kun den berørte person må henvende sig. Denne person forstår ikke hvordan han skal forholde sig og får dermed ikke den nødvendige hjælp.

- Det virker som om YouSee ikke har kompetente folk til at varetage overflytningen.

- Når man så ser hvordan YouSee reklamerer i aviser og på TV – hvor gode de er  - og alt det de kan, så sidder man tilbage med en underlig frustration over deres dobbeltmoral.

 

 

1 af 2 
2 af 2 Hundrevis af læsere har eller har haft problemer med YouSees mail-system. Alene fredag ringede tre personer til nationen! for at bede om hjælp. Arkivfoto: Ritzau Scanpix
kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i nationen!
Seneste i nationen!
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Nanna C. Pedersen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen