- Jeg kan se på Muncks asfalt-biler, at de har forstand på, hvad der sikkerhedsmæssigt bør gøres, når deres ansatte arbejder på vejen.
- Det er jeg glad for – på de ansattes vegne.
- Men ligeså gode Munck er til at passe på de ansatte – ligeså dårlige mener jeg de er til at advare andre trafikanter.
Biler og knallerter kørte igennem - så det gjorde jeg også
Sådan indleder Carsten K et brev til nationen! om at være en fattig førtidspensionist, der synes at det store fynske asfaltfirma godt kunne hjælpe ham. carsten fik nemlig - som du kan læse nedenfor - ødelagt sine briller da han cyklede forbi et anlægsarbejde for nogle uger siden. Men som du også kan læse, så har Munck bedt deres forsikringsselskab om at tage sig af den slags sager. Carstens brev fortsætter således:
- Da jeg for et par uger siden kom kørende gennem dette område, var der et skilt hvorpå der stod ’Manglende afstribning.
- Mange biler og knallerter kørte igennem og jeg kørte på cykelstien som ses som normal tør asfalt.
- Men nej, asfalten var våd eller i hvert fald løs, og der røg noget op på mine briller, og nu har jeg betalt 1.100 kr i selvrisiko for et par nye briller hos Louis Nielsen, der ovenikøbet antyder det er min egen skyld med ridserne.
Der burde være et skilt: Pas få fædres briller
- En af Muncks ansatte har fortalt at han går med specielle briller, som kan tåle at asfalt på, men det kunne mine altså ikke.
- Lige holder der en Munckbil uden for min dør, og de har et skilt, hvor det Pas på - børns far under arbejde’.
- De burde også skrive pas på forbipasserende fædres briller
- Og så burde de betale de 1100 kr jeg har mistet skrive Carsten, men som det fremgår af det svar, Munck på opfordring har sendt til nationen!, så er der ikke udsigt til at Carsten får dækket de 1100 krs selvrisiko:
- Tak for din mail vedr. Carsten K's henvendelse til Ekstra Bladet. Herunder fremgår svar på dine spørgsmål:
Meget sjældent vi erstatter tøj og sko
- Borgere og trafikanter, der måtte mene, at Munck Asfalt er skadesansvarlige i en given situation, henvises efter fast procedure til at kontakte eget forsikringsselskab.
- Vurderer borgerens forsikringsselskab, at der er grundlag for en sag, afgøres denne mellem borgerens og Munck Asfalts forsikringsselskab.
- Carsten K er blevet vejledt efter denne procedure.
- Er der tale om en åbenlys fejl fra vores side, afklares skaderne direkte med skadelidte.
- Vi har i meget sjældne tilfælde erstattet fx sko eller tøj, men vi har ikke før oplevet løs asfalt som årsag hertil, skriver Munck, men hvad synes du?