- Jeg har modtaget en opkrævning på 6 danske kr. fra den svenske Transportstyrelse.
- Efter sigende skulle min bil have passeret en bestemt svensk bro d. 07.02.2023.
- Jeg har dog aldrig været der, og det har min splinternye leasede bil heller ikke, da jeg så med glæde havde betalt de 9 svenske kr. i afgift.
Jeg har brobizz - men epass24?
Sådan skriver Kresten P. fra Falster til nationen! om at modtage en regning for noget, man intet kender til. Og blive mødt af en komplet afvisende medarbejder, der truer med inkasso-forløb, hvis ikke den mystiske regning bliver betalt.
Kresten oplyser til nationen! at han har en brobizz, og for ey par måneder siden bragte nationen! en næsten tilsvarende beretning fra Poul W, der var blevet opkrævet 365 kr for en færgetur i Norge – selv om han ikke havde været Norge.
Stiktosset på BroBizz: 5-6 timer
Kender ikke noget til det
De penge fik Poul retur, og nu synes Kresten, den slags mystiske opkrævninger skal have lidt fokus. Hans brev – som nationen! har bedt epass24 om at kommentere – fortsætter nemlig således:
- De kan desværre ikke vise hverken foto eller billede af hverken mig/bilen, hvilket selvfølgelig heller ikke er muligt, da jeg jo ikke har været der.
- Jeg har BroBizz men er ikke tilmeldt epass24.
- Epass24 kan man (vist) tilmelde sig, hvis man ønsker automatisk betaling for vej-, og broafgifter i både Sverige og Norge, men jeg kender faktisk ikke noget til dem overhovedet, skriver Kresten og nationen! har bedt epass24 om at svare på, hvor ofte de sender regninger til folk, der ikke aner, hvorfor de skal betale – og hvorfor de truer Kresten med inkasso.
Vi beklager - se bort fra den
Og det svarer Epass24 på sådan her:
- Hej.
- Vi beklager den fejlaktige faktura, der er tale om her.
- Fakturan er afslutet og således er I velkomne at se bort fra den.
- Vi beklager ulejligheden, skriver Support sweden, men hvad med dig?