Øv: Falck kyler papegøje-Conny, knallert-Svend og 11000 andre ud

Folk med knallert- eller og kæledyrsabonnement koster Falck penge, og derfor udfaser de nu 'abonnementer, som ikke er rentable'.

Svend er ked af hans knallert ikke må være med mere, men han er ikke den eneste. Den samlede kundemængde, på tværs af de berørte abonnementer, er cirka 11.500, som har et eller flere af de abonnementer, der skal lukkes, skriver Falck. Foto: Jens Dresling
Svend er ked af hans knallert ikke må være med mere, men han er ikke den eneste. Den samlede kundemængde, på tværs af de berørte abonnementer, er cirka 11.500, som har et eller flere af de abonnementer, der skal lukkes, skriver Falck. Foto: Jens Dresling

- Kære Svend Åge N.

- Hos Falck tilbyder vi mange forskellige abonnementer.

- For at fastholde et højt serviceniveau vil vi fremover fokusere vores kræfter på det, vi er bedst til.

Vi kommer til at lukke følgende abonnement
- Det betyder desværre, at vi snart kommer til at lukke følgende af dine abonementer: Falck knallert

Sådan lød indledningen på et brev, der har ødelagt julen hjemme hos scooter-Svend, der bor i en by uden større dagligvarebutikker.

Se også: Falck sparker topchefer ud med millioner i røven

 

Svend føler nemlig at hans liv er afhængigt af at han kan komme rundt med sin knallert - og nu, hvor Falck ikke vil have ham som kunde mere, er han blevet nervøs:

Hvad nu hvis jeg punkterer?
- Jeg finder mig ikke i hvad som helst, og derfor tillader jeg mig at gøre opmærksom på, at Falck nu vil lukke mit knallert/scooter abonnement.

- Et abonnement jeg har haft i mange år.

- Men hvad nu hvis jeg er ude og køre på min scooter knallert, og den går i stykker eller punkterer – hvem skal så hjælpe mig hjem og køre min scoooter på værksted, skriver knallert-Svend i et læserbrev, og på Falcks egen Facebook, kan man se, at der også er kæledyrs-abonnementer, der er blevet ofre for Falcks høje serviceniveau:

- Falck, det her kan i ikke være bekendt.

Ville have tryghed for min papegøje
- I september/oktober lavede jeg omtalte abonnement til min papegøje. Det var for mig en tryghed for min fugl, som mine andre abonnementer, jeg har på mig selv, mit hus og min bil.

- Ændre i også det? Jeg vil overveje at opsige de andre abonnomenter, skriver Conny D fex. og Marian J spørger:

- Er vores dyr ikke vigtige mere?

Det er ikke rentabelt
Falck beklager over for de 11.500, der nu ikke kan være kunder med knallert- og kædedyrsabonnemnent, men håber på forståelse:

- Vi synes også det er rigtigt ærgerligt, at vi bliver nødt til at udfase dette abonnement.

- Vi har valgt at koncentrere os om at blive endnu bedre på vores kerneområder, såsom vejhjælp og sundhedsydelser, og udfase abonnementer, som ikke er rentable.

- Det betyder desværre, at vi ikke længere kan tilbyde kæledyrsabonnementet. Vi beklager, at kæledyrsejere bliver ramt af denne beslutning, men vi håber på forståelse for, at vores prioritering kommer flest mulige kunder til gode, skriver Falck således på Facebook.

Er du også blevet fyret som Falck-kunde?

1 af 2 
2 af 2 Svend er ked af hans knallert ikke må være med mere, men han er ikke den eneste. Den samlede kundemængde, på tværs af de berørte abonnementer, er cirka 11.500, som har et eller flere af de abonnementer, der skal lukkes, skriver Falck. Foto: Jens Dresling
Vis kommentarer
Mest læste i nationen!
Seneste i nationen!
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Har du en mening om Ekstra Bladet? Kom med i vores panel og del din mening med os
Nyhedsredaktør:Anders Zacho
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen