Rollator-Finn fra Nordvest: Nogen bør skrive om Danske Banks 'sortvaskning'

Det er, som om de fine herrer inde i banken har taget en stor sort tusch og blacklistet eller 'sortvasket' hele Nordvest, lyder det fra Finn, der er dårlig til bens og kunde i Danske Bank

Det er svært at få ordnet sine bankforretninger, mener Finn fra Nordvest. Privatfoto
Det er svært at få ordnet sine bankforretninger, mener Finn fra Nordvest. Privatfoto

- Her i København NV, der er ikke eneste Danske Bank mere. Og der er kun én Danske Bank-hæveautomat, den på Frederiksborgvej.

- Det vil sige, at vi ældre mennesker, der er syge – jeg har selv KOL – eller kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister eller alle andre, der ikke lige er så friske, skal tage til en anden bydel for at komme i banken.

- Eller betale ekstragebyr for at hæve i en anden banks automater.


Screenshot fra Danske Banks hjemmeside.

De vil gerne have mig som kunde
Sådan indleder Finn S, der bor i postnummer 2400, et brev til nationen! om at være dårlig til bens og kunde i Danske Bank. Finn har fulgt med i hvidvasknings-sagen, og han mener, at den illustrerer at banken har glemt de helt almindelige kunder. Og han endda opfundet et nyt ord.

- Det er, som om de fine herrer inde i banken har taget en stor sort tusch og blacklistet eller 'sortvasket' hele Nordvest.

- De vil gerne have mig som kunde, og de vil gerne have mig på netbank, men det er jo ikke alle, der har råd til en smartphone eller en computer, slutter Finn, og Danske Bank fortæller i et skriftligt svar, at de hele tiden forsøger at dække kundernes behov:

Vi har lige sat to nye op
- Det er rigtigt, at vi har en pengeautomat på Frederiksborgvej, og vi har også for nylig sat to pengeautomater op på Borgmestervangen lige ved Nørrebro Station.

- Vi kigger hele tiden på kundernes behov og deres brug af vores pengeautomater og filialer.

- Vi har knap 600 pengeautomater over hele landet, og dem forsøger vi at placere i forhold til kundernes behov - og så afstandene mellem dem ikke bliver for store.

Og vi har en kuvertsløsning til it-begyndere
- Samtidig er der nogle sikkerhedskrav, vi skal leve op til, når vi sætter pengeautomater op.

- Vi er klar over, at det ikke er alle vores kunder, der er fortrolige med digitale løsninger, og derfor tilbyder vi også andre muligheder.

- For eksempel har vi en kuvertløsning, hvor vi hjælper kunderne med at betale deres regninger.

- Vi har også lanceret et kontantkort, der fungerer på lige fod med kontanter, og sammen med Ældre Sagen har vi udviklet en enklere version af vores netbank til de kunder, der har mod på det, skriver Danske Bank til nationen! og Finn, men hvad tænker du?

Hvor tit har du brug for en hæve-automat?

Er det svært for dig at finde en hæveautomat?

Se resultat

Hvor tit har du brug for en hæve-automat?

Er det svært for dig at finde en hæveautomat?

Din stemme er modtaget

Vis afstemning

Fejl

Der skete desværre en fejl, prøv igen senere.

 

 

1 af 2 
2 af 2 Det er svært at få ordnet sine bankforretninger, mener Finn fra Nordvest. Privatfoto
kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i nationen!
Seneste i nationen!
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Claus Jessen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen